E-automobili prikladni su samo za kratke dionice, a ne za svakodnevnu vožnju? Doseg električnog automobila ima važnu ulogu za uspješnost e-mobilnosti. Zahvaljujući stalnom daljnjem razvoju alternativni oblik pogona dosegao je razinu dugih dionica. Testirajte je sami uz pomoć indikatora dosega za e-tron, Q4 e-tron i e-tron GT modele i pročitajte naše savjete na temu korištenja e-automobila u zimskim uvjetima.
Koliko ću daleko stići u gradskom prometu, na brzoj cesti ili autoputu ako uzmem u obzir razne čimbenike? Odgovor na to nudi vam indikator dosega za e-tron, Q4 e-tron i e-tron GT modele. Za razliku od WLTP ciklusa, ovdje se pretpostavlja da je klima-uređaj uključen. Kod izrazito energetski učinkovitog načina vožnje (npr. konstantno srednja brzina ili nema klimatizacije) mogu se postići veći dosezi. Za realistične profile vožnje kalkuliraju se faze ubrzanja i usporavanja na temelju empirijskih vrijednosti.
Koji se doseg može postići s e-automobilom, ovisi o različitim čimbenicima kao što su:
Tijekom korištenja u zimskim uvjetima postoji još čimbenika koji mogu smanjiti doseg vašeg e-automobila, primjerice:
Zaštitite bateriju od niskih temperatura i parkirajte vozilo po mogućnosti na mjestu zaštićenom od vremenskih utjecaja
Prilagođeni način vožnje uz predviđanje situacija u prometu u drive select modusu „efficiency“ i prediktivni način vožnje u skladu s prijedlozima potpore za učinkovitu vožnju
Smanjenje potrošnje električnih trošila kao što su klimatizacija, funkcija odmrzavanja, grijanje unutrašnjosti, zrcala, stakla i sjedala
Postavljanje ispravnog tlaka u gumama
Smanjenje natovarenosti
Izbjegavanje nepotrebnih dogradnji koje se ne koriste, primjerice nosač za skije, krovne kutije itd.
Želite se odvesti dužom dionicom u svom Audiju e-tron. Nikakav problem – duž autoceste vam na raspolaganju stoje agregati za brzo punjenje, na kojima ćete svoj Audi e-tron napuniti u najkraćem mogućem vremenu. Ako se npr. želite odvesti iz Bruxellesa u Flachau u regiji Pongau, za dionicu od 1010 km s Audijem e-tron trebat ćete samo tri zaustavljanja radi punjenja u trajanju od oko 32-40 minuta* zahvaljujući dosegu prikladnom za veće udaljenosti i mogućnosti punjenja vozila do razine napunjenosti baterije od 80 % s čak 150 kW.
*U primjeru je korišten Audi e-tron 55 s 19“ kotačima u modusu vožnje „efficiency“ na sunčanih 20-ak stupnjeva temperature uz pretežnu vožnju po autoputu. Kombinirana potrošnja struje u kWh/100 km: 26,4 - 22,9 (WLTP); kombinirane emisije CO2: 0 g/km. Podaci o potrošnji goriva/struje i emisijama CO2 u rasponima ovise o odabranoj opremi vozila.
Prikaz dosega izračunava se iz razine napunjenosti baterije, aktualnih toplinskih uvjeta i posljednjih vrijednosti potrošnje. Zbog visoke učinkovitosti vozila i e-pogona svi otpori vožnje imaju natproporcionalno velik utjecaj u usporedbi s vozilom s motorom na izgaranje. Individualnu vrijednost potrošnje svog vozila pronaći ćete u aplikaciji myAudi pod „Detalji opreme/Tehnički podaci/Potrošnja“. Na doseg utječu prvenstveno sljedeći čimbenici:
Menadžment dosega u Audiju e-tron u svakoj situaciji informira kupca o dosegu koji je još raspoloživ. Vaš Audi e-tron skrenut će vam pažnju na to pravodobno, kada je spremnik električne energije skoro prazan. U tu se svrhu vozača upozorava kod preostalog dosega od 100 km i još jednom kod preostalog dosega od 50 km. Po potrebi započinje automatsko navođenje po ruti do najbliže stanice za punjenje. K tomu se vaše vozilo kod malog preostalog dosega automatski prebacuje u modus za uštedu energije kako bi se maksimizirao preostali doseg.