A tko je jednom putovao u quattro modelu, više ne želi voziti ništa drugo. Zašto? Zato što ovaj pogon donosi snagu motora impresivno na cestu. Vrhunska quattro tehnologija pruža dinamiku i sigurnost te istovremeno donosi ekskluzivan i jedinstven užitak u vožnji. Audi s quattro pogonom sigurno i bez poteškoća prolazi dionice na kojima vozila s pogonom na dva kotača ostaju bez pogona prema naprijed – primjerice na skliskim ili neasfaltiranim kolnicima.
Audi nudi quattro pogon u različitim izvedbama koje su skrojene po mjeri za svaki model. Kod kompaktnih serija s poprečno ugrađenim motorima montirana je lamelna spojka s hidrauličkom aktivacijom i elektroničkom regulacijom na stražnjoj osovini. Kod sportskog vozila R8 s motorom smještenim u sredini lamelna se spojka nalazi na prednjoj osovini. Ti aktivni sustavi raspodjeljuju sile varijabilno na dvjema osovinama ovisno o situaciji u vožnji.
Samoblokirajući središnji diferencijal, koji se koristi u brojnim Audi modelima s uzdužno ugrađenim motorom sprijeda, predstavlja mehanički planetarni mjenjač. U standardnom slučaju šalje pogonske momente u omjeru 40:60 na prednju i stražnju osovinu.
Za neke vrhunske motore može se odabrati sportski diferencijal na stražnjoj osovini. On može aktivno raspodjeljivati momente između stražnjih kotača koristeći dvije predodređene postavke s elektrohidrauličnim lamelnim spojkama. U ekstremnom slučaju skoro cijeli okretni moment dolazi do jednog kotača – sustav gura automobil u zavoj, čime se već na početku sprečava podupravljanje.
Audi radi na razvoju quattro tehnologije već 35 godina. S više od osam milijuna proizvedenih modela s quattro tehnologijom Audi je najuspješniji vrhunski proizvođač vozila sa stalnim pogonom na sve kotače u cijelom svijetu. A s roverom Audi lunar quattro možda već uskoro i na Mjesecu. Audi je s quattro tehnologijom ostvario prekretnicu u povijesti automobila – 1980. godine nijedan drugi proizvođač nije mogao ponuditi brz i lagan pogon na sve kotače za velike serije.
Tehnologija je debitirala 1980. na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi u modelu Audi quattro. Godine 1986. Audi je zamijenio manualno blokirajući središnji diferencijal prve generacije Torsen diferencijalom, koji je mogao varijabilno raspodjeljivati pogonske momente, a 2005. je uslijedio planetarni mjenjač s asimetrično dinamičnom raspodjelom sila. Audi kontinuirano razvija samoblokirajuće središnje diferencijale sve do danas, a oni se smatraju mjerilom standarda za trakciju i dinamiku vožnje uz istovremeno vrlo malu masu.
Pogon na sve kotače quattro predstavlja nosivi stup marke Audi. Sada ga marka nastavlja jačati – novim modelima i novim tehnologijama. Quattro pogon u elektrificiranom pogonskom sklopu predstavlja potpuno novi koncept za mobilnost budućnosti.