Bliže realnoj potrošnji: WLTP aktualizira vrijednosti potrošnje.

Od 1. rujna 2017. određena nova vozila homologirana su prema postupku za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila ujednačenom u cijelom svijetu (WLTP). Riječ je o novom, realističnijem postupku ispitivanja za mjerenje potrošnje goriva i emisije CO₂. 1. rujna 2018. novi europski ciklus vožnje (NEDC), ispitni postupak koji je do tada bio uobičajen, zamijenjen je ciklusom WLTP. Zbog realističnijih uvjeta ispitivanja vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO₂ izmjerene prema postupku WLTP u mnogim su slučajevima veće od vrijednosti izmjerenih putem Novog europskog ciklusa vožnje.

Veća transparentnost zahvaljujući postupku WLTP.

WLTP reformira mjerne i ispitne postupke proizvođača automobila. Sve najvažnije o novom postupku na jednom mjestu.

Što je WLTP?

Koliko vozilo troši? Audi može vrlo precizno odgovoriti na ovo pitanje uz pomoć standardiziranog WLTP ciklusa vožnje. Novi postupak mjerenja potrošnje goriva i emisija CO₂ više se orijentira na svakodnevno ponašanje vozila u vožnji. I zamjenjuje od rujna 2017. NEDC standard.

WLTP je kratica za Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. To je poput „postupka za ispitivanje lakih gospodarskih vozila ujednačenom u cijelom svijetu” i opisuje novi postupak ispitivanja koji određuje potrošnju vozila. Na temelju stvarnih podataka o vožnji prikupljenih diljem svijeta, pomaže u simulaciji realističnog putovanja vozilom čak i u laboratorijskim uvjetima. WLTP ne uzima u obzir samo različite situacije i brzine u cestovnom prometu, već i različite varijante opreme i razrede težine vozila.

Dobri razlozi za WLTP.

Potrošnja vozila može se razlikovati od podataka proizvođača automobila. Značaj rezultata mjerenih na temelju novog europskog ciklusa vožnje (NEDC) stoga je uvijek bio kritiziran. To je zato što stvarna potrošnja značajno ovisi o individualnom ponašanju vozila u vožnji i opremi vozila. Na primjer, upotrebljava li se vozilo često u gradskom prometu, na lokalnim cestama ili na autoputu. Kako bi se te razlike uzele u obzir, teorijski uvjeti NEDC ciklusa postaju dinamičniji profil vožnje, koji se temelji na statističkim istraživanjima i procjeni prosječnih korisničkih profila: sveukupno se uzimaju u obzir veće ubrzanje, veća prosječna brzina i veća maksimalna brzina. I umjesto kombinacije simulacije prometa unutar grada i izvan grada, vozilo se sada testira u četiri faze s različitim rasponima brzina.

Ove vrijednosti emisija i potrošnje, mjerene prema postupku WLTP, moraju biti navedene za sva nova osobna vozila i motore od 1. rujna 2017. To vrijedi za Europu i mnoge druge zemlje diljem svijeta.

 

NEDC vs. WLTP: profil usporedbe.

Novi test uključuje izmijenjeni ciklus vožnje i strože specifikacije provjere, koje između ostalog uključuju duže razdoblje mjerenja i povećanu najveću brzinu. Pregled noviteta:

Od pokretanja hladnog motora na valjcima za ispitivanje kočnica mjere se četiri raspona brzine: do 60, do 80, do 100 i preko 130 km/h. Unutar tih faza vozilo se neprestano ubrzava i koči. Najveća brzina tako je za 10 km/h veća nego kod NEDC ciklusa. Osim toga je sa cca. 47 km/h znatno viša i prosječna brzina (ranije cca. 33 km/h). U ispitnoj komori zadana je temperatura od 23 °C, dok je kod NEDC ciklusa iznosila 20 – 30 °C. Kompletan WLTP ciklus vožnje traje otprilike 30 minuta, dok je NEDC ciklus trajao svega 20 minuta. I sama dionica se i više nego udvostručila, s 11 na 23 kilometra. Za razliku od NEDC ciklusa, kod WLTP ciklusa u obzir se uzima i individualna dodatna oprema, koja mijenja masu vozila, aerodinamična svojstva i potrošnju struje u mirovanju. Dodatna oprema koja troši struju kao što su klima-uređaj ili grijanje sjedala i dalje je isključena iz ispitnog postupka.

Novi test uključuje izmijenjeni ciklus vožnje i strože specifikacije provjere, koje između ostalog uključuju duže razdoblje mjerenja i povećanu najveću brzinu. Pregled noviteta:

Od pokretanja hladnog motora na valjcima za ispitivanje kočnica mjere se četiri raspona brzine: do 60, do 80, do 100 i preko 130 km/h. Unutar tih faza vozilo se neprestano ubrzava i koči. Najveća brzina tako je za 10 km/h veća nego kod NEDC ciklusa. Osim toga je sa cca. 47 km/h znatno viša i prosječna brzina (ranije cca. 33 km/h). U ispitnoj komori zadana je temperatura od 23 °C, dok je kod NEDC ciklusa iznosila 20 – 30 °C. Kompletan WLTP ciklus vožnje traje otprilike 30 minuta, dok je NEDC ciklus trajao svega 20 minuta. I sama dionica se i više nego udvostručila, s 11 na 23 kilometra. Za razliku od NEDC ciklusa, kod WLTP ciklusa u obzir se uzima i individualna dodatna oprema, koja mijenja masu vozila, aerodinamična svojstva i potrošnju struje u mirovanju. Dodatna oprema koja troši struju kao što su klima-uređaj ili grijanje sjedala i dalje je isključena iz ispitnog postupka.

Pregled NEDC ciklusa.

Normativni ciklus vožnje NEDC vrijedi za sva osobna i laka gospodarska vozila. Uvela ga je Europska unija 1992. godine kako bi se utvrdile vrijednosti potrošnje i specifične emisije pojedinih vozila i kako bi se na raspolaganje stavile usporedive vrijednosti. Tu možete vidjeti pregled okvirnih uvjeta za mjerenja.

 

Pregled WLTP ciklusa.

Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, skraćeno WLTP, predstavlja postupak za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila ujednačen diljem svijeta. Od 1. rujna 2017. pruža realnije podatke o potrošnji zahvaljujući većem broju dinamičkih ispitnih parametara. Ovdje možete vidjeti te parametre.

 

Ciljevi novog mjernog postupka.

WLTP ciklusom vožnje iznova se definiraju ispitni parametri za utvrđivanje potrošnje goriva i emisije ispušnih plinova. Pregled prednosti:

 

Transparentnost.

Ubuduće će se moći bolje procijeniti stvarna svakodnevna potrošnja nekog vozila.

WLTP primjenjuje realniji profil vožnje, koji je znatno bliži svakodnevnim uvjetima od dosadašnjeg standarda NEDC. Taj standard nalikuje sintetičkom laboratorijskom testu koji prije svega omogućuje usporedbu različitih vozila, bez realnog prikaza stvarne potrošnje. Za razliku od dosadašnjeg standarda, kod kojeg su vrijednosti potrošnje mjerene u apstraktnim laboratorijskim uvjetima, novi postupak zahvaljujući poboljšanim ispitnim parametrima omogućuje točniju prognozu stvarne potrošnje nekog vozila. WLTP simulira realnije ponašanje u vožnji. I tako postiže realnije rezultate.

 

Standardi.

Novi WLTP standard omogućuje usporedive ispitne rezultate diljem svijeta.

Jedan od glavnih ciljeva postupka WLTP je jedinstven način određivanja emisije ispušnih plinova i potrošnje energije različitih vrsta pogonskih sustava, kao primjerice benzinskih, dizelskih, CNG ili pogona na struju. Vozilo istog tipa mora dati isti ispitni rezultat u svakom trenutku u svim dijelovima svijeta ako se ispravno slijedi mjerni postupak WLTP ciklusom. Zbog te usporedivosti mjerenja je potrebno vršiti u laboratorijskim uvjetima.

Stoga se potrošnja goriva i emisije ispušnih plinova u sklopu dinamičnog profila vožnje pouzdano i reprezentativno utvrđuju na ispitnim valjcima.

 

Zaštita klime.

Realniji podaci o potrošnji pridonose postizanju zadanih međunarodnih ciljeva vezanih uz zaštitu klime kao i manjem opterećenju okoliša.

Manja emisija CO₂ centralna je tema u razvoju vozila. Zahvaljujući WLTP standardu moguća je transparentna provjera pridržavanja međunarodnih standarda vezanih uz granične vrijednosti emisije CO₂.

U 2010. godini samo je u EU emisija CO₂ iznosila više od 4,72 milijardi tona, od čega se 19 % odnosilo na cestovni promet*. Stoga Europska unija do 2020. godine želi smanjiti te emisije za 20 %**. Ovaj cilj treba se provesti pomoću standarda WLTP. Emisija CO₂ nekog vozila ovisi o modelu, isto kao i potrošnja goriva. WLTP omogućuje transparentniju usporedbu potrošnje energije i emisije CO₂ različitih vozila. Mjerne vrijednosti tako ne ovise o proizvođaču i tipu vozila, i u pravilu su više nego kod NEDC ciklusa. Stoga treba očekivati​da će u svrhu zaštite klime doći do optimiziranja pojedinih modela vozila i njihovih motora.

*) Podaci su iz brošure „Buduća mobilnost – sigurna i provjerena”, 16. 3. 2015., Udruga TÜV e.V.

**) Podaci su iz brošure objavljene 2013. o „Regulacija emisije CO₂ kod osobnih vozila” Instituta za njemačko gospodarstvo iz Kölna

 

Štedite gorivo na jednostavan način.

Potrošnja goriva vašeg vozila ovisi o nizu čimbenika na koje ne možete utjecati. Unatoč tome, uz pomoć jednostavnih trikova možete uštedjeti znatnu količinu goriva.

 

Štedite laganom vožnjom.

Vozite moderno i uz predviđanja situacija u prometu.

Upola manje stresa, dvostruka ušteda: onaj tko se vozi opušteno i ravnomjerno, ne koči puno, prati promet, dopusti da se vozilo nekada kotrlja i bez pogona i koristi inerciju, troši znatno manje goriva sa svojim Audijem A7, SQ7, A4 i drugim modelima i vozi se opuštenije. Također i na autoputu: umjesto 160 km/h radije vozite 130 km/h i štedite gorivo. Osim toga, prediktivni način vožnje pomoći će vam i da izbjegnete zastoje.

 

Pravovremenim mijenjanjem stupnjeva prijenosa smanjite učestalost točenja goriva.

Vozite u najvišem mogućem stupnju prijenosa.

Prebacite već na 30 km/h promijenite u treći stupanj prijenosa – štedite ranijim prebacivanjem u viši stupanj prijenosa. Vožnja u niskom stupnju prijenosa oštećuje motor? To je samo bajka. TDI i TFSI motori vole vožnju u trećem stupnju prijenosa pri 30 km/h – razvijaju iznenađujuće veliku snagu pri samo 2000 o/min. Nakon pokretanja vozila možete već nakon jedne duljine vozila prebaciti u drugi stupanj prijenosa. A kod prebacivanja u više stupnjeve ponekad neki stupanj možete i preskočiti. Uvijek odaberite najviši mogući stupanj prijenosa u svom Audiju. Brzina od 50 km/h u 5. stupnju prijenosa mnogim automobilima ne predstavlja nikakav problem: sve dok vaše vozilo vozi bez trzaja i uz ugodne zvukove, broj okretaja nije prenizak.

 

Ponekad pustite vozio da se kotrlja bez pogona.

Koristite se funkcijom prekida dovoda goriva u motor.

0,0 litara – vozite se za 0 kuna: pravilne tehnike vožnje omogućuju veliku uštedu: jeste li znali kako možete postići „trenutnu potrošnju” od 0,0 l/100 km? Uz kotrljanje vozila s ubačenim stupnjem prijenosa! Zahvaljujući funkciji prekida dovoda goriva u motor prekida se dovod goriva u motor i za to vrijeme ne trošite ni kap goriva. Najbolje je da ovu pametnu metodu koristite za svoj Audi A4, RS3, A6 i druge modele kada dodatno profitirate i od učinka kočenja motorom. Dakle kod vožnje na nizbrdicama ili kada se približavate crvenom svjetlu. I nakon izbacivanja iz stupnja prijenosa trošite znatno manje goriva. Ova je metoda osobito učinkovito kada, zahvaljujući prediktivnom načinu vožnje, vozilo na dužim dionicama možete pustiti da se kotrlja bez pogona.

 

Smanjite potrošnju uz zadržavanje visoke razine udobnosti..

Umjereno koristite dodatnu opremu.

Uštedite do 2 litre: dodatna oprema čini vožnju udobnijom – ali uz prekomjerno korištenje na žalost i skupljom. Primjerice klima-uređaj troši gorivo – i to ne malo. Kako bi se ljeti temperatura u unutrašnjosti spustila i zadržala niskom, klima-uređaj na niskim brzinama troši i do 2 litre na 100 km! Temperaturu možete spustiti i prozračivanjem vozila prije kretanja i kraćom vožnjom sa spuštenim prozorima. Povremeno tijekom vožnje provjerite koju dodatnu opremu trenutno upotrebljavate u svom Audiju A4, RS3, A6 i drugim modelima i je li vam stvarno potrebna.

 

Štedite pravilnim tlakom u gumama.

Provjerite tlak u gumama.

S malo zraka uštedite i do 15 posto: ušteda goriva počinje već prije vožnje – jednostavnom kontrolom tlaka u gumama! Otpor kotrljanja u ukupnoj potrošnji sudjeluje i do 15 %. Ako svoje Audi gume napumpate do tlaka u gumama koji se preporučuje za puno opterećenje (vrijednosti se nalaze na poklopcu spremnika za gorivo), smanjuje se otpor kotrljanja guma, a time i potrošnja. Pri kupnji guma pripazite na najmanji mogući otpor kotrljanja guma – tako ćete uštedjeti do 3 % goriva, a i buka će biti manja.

 

Po hladnoći štedite toplim motorom.

Izbjegavajte kratke dionice.

Značajno uštedite kombinirajući vožnje: motor najviše troši kad je hladan. To zapravo znači: ako često vozite vrlo kratkim dionicama, brzo ćete imati potrošnju i do 30 l/100 km! Međutim, ako jednom vožnjom obavite više poslova, možete uštedjeti gorivo. U tom slučaju motor vašeg Audija A4, RS3, A6 i drugih modela može postići odgovarajuću radnu temperaturu i troši znatno manje.

 

Štedite pravilnim podmazivanjem.

Upotrijebite ulje za lagan rad.

Kvalitetom uštedite i do 5 %: ako se motor počne ranije dobro podmazivati, ranije će se smanjiti i razina emisije ispušnih plinova. Ovo je osobito važno kod pokretanja hladnog motora i vožnji na kratkim dionicama. Dobro motorno ulje stoga mora prvenstvo napraviti jednu stvar: brzo se rasporediti.

Ulja za lagan rad u tome su najbolja. Smanjuju potrošnju goriva do 5 % u usporedbi s uobičajenim uljima. Stoga su gotovo svi Audi modeli tvornički opremljeni uljima za lagan rad.

 

Budite živahniji na cesti.

Smanjite otpor zraka.

Vozite se učinkovitije uz manji otpor zraka: povoljna aerodinamika ključ je male potrošnje, posebice pri većim brzinama. Karoserija vašeg Audija A4, RS3, A6 i drugih modela stoga je koncipirana tako da vjetru nudi što manji otpor. Međutim, krovne nadgradnje kao što su nosači za bicikle i krovne kutije mogu potpuno poništiti ovu prednost. Zato bi bilo mudro skinuti krovne nosače između dva skijaška ili brdsko-biciklistička vikenda.

 

Štednja može biti tako jednostavna.

Izbjegavajte nepotrebni teret.

Smanjenjem mase uštedite i do 0,3 litre goriva: svaki kilogram prtljage troši gorivo. Točnije: masa od 100 kg povećava potrošnju do 0,3 l/100 km. Stoga redovito provjeravajte sadržaj svog prtljažnika. Možete štedjeti i sa samim gorivom u spremniku za gorivo. Napunite spremnik za gorivo svog Audija uvijek samo do pola. Pun spremnik povećava masu, a time i potrošnju.

 

Česta pitanja o WLTP-u.

Najvažnije pitanja i odgovori o novim vrijednostima potrošnje.

Ciklus vožnje određuje uvjete u kojima se mjere potrošnja goriva i emisije CO₂ vozila. Namijenjen je što realnijoj simulaciji prosječnog vožnje vozilom. Kako bi proizvođač mogao osigurati usporedive vrijednosti tijekom registracije i prodaje vozila, ciklus vožnje osigurava određene okvirne uvjete kao što su početna temperatura, brzina ili trajanje mjerenja.

Novi europski ciklus vožnje (skraćeno: NEFZ; engl.: New European Driving Cycle, skraćeno: NEDC) uvela je Europska unija 1. 7. 1992. godine. Trebao bi jamčiti jedinstveno određivanje emisija i potrošnje specifičnih za određeno vozilo te osigurati bolju međusobnu usporedivost vozila, ali ne odražava stvarnu svakodnevnu potrošnju.

U rujnu 2017. uveden je uz novi postupak za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila ujednačen u cijelom svijetu, skraćeno WLTP, jedinstveni ciklus vožnje diljem svijeta. WLTP uzima u obzir ponašanje vozila u vožnji znatno bliže svakodnevnom ponašanju u vožnji nego standard NEDC. Novi postupak trebao bi realnije odražavati potrošnju vozila i temelji se na izmijenjenom ciklusu ispitivanja sa strožim specifikacijama provjere.

NEDC ispitni ciklus, koji je pokrenula Europska unija 1992. godine, više nije moderan kako bi pružio reprezentativan prikaz individualnog ponašanja vozila u vožnji u svakodnevnom životu. Novi standard WLTP mora osigurati da vrijednosti emisija i potrošnje izmjerene tijekom ispitivanja homologacije modela odgovaraju onima u praktičnoj vožnji. Stoga se razlikuje od standarda NEDC i u postupku i u stvarnom ciklusu vožnje.

Novo definirani ispitni parametri uključuju, na primjer, veću ispitnu udaljenost, duže vrijeme vožnje, manja vremena stajanja, veće prosječne brzine i uzimanje u obzir opcijske dodatne opreme. Ovi noviteti općenito uzrokuju veću potrošnju.

Novi ciklus WLTP zakonski je obvezan od 1. 9. 2017. godine. Od tog dana, proizvođač automobila mora označiti sve nove modele osobnih vozila i motora mjernim vrijednostima potrošnje i ispušnih plinova u skladu s ciklusom WLTP.

Od 1. 9. 2018. sva nova vozila, uključujući postojeće modele, moraju biti označena u skladu s mjernim vrijednostima potrošnje i ispušnih plinova prema ciklusu WLTP.

Ne, za sada nisu planirane promjene ponude modela. Pojedinačni modeli i njihovi motori moraju biti optimizirani kako bi se postigla još veća učinkovitost i dodatno smanjile emisije u skladu sa specifikacijama, međutim neće biti prekida proizvodnje modela zbog WLTP ciklusa.

Da. Ciklusi vožnje za mjerenje emisija i potrošnje razvijeni u Japanu (JC 08) i SAD-u (FTP 75) više su orijentirani na specifične situacije u dotičnom gradskom prometu. Japanski ciklus vožnje, na primjer, sadrži česta zaustavljanja i kretanja i vozi se dva puta, jedanput kao pokretanje hladnog, a jedanput kao pokretanje toplog motora.

Također bi vas moglo zanimati:

 

Audi TopCard

Audi TopCard: zamjena kotača, zamjensko vozilo, – vaučer od 15 EUR i više – po atraktivnoj fiksnoj cijeni.

Audi mobilno jamstvo

Naš je cilj vaša mobilnost – također i kod kvarova, sudara ili u inozemstvu. Za to jamči Audi mobilno jamstvo. Jedan poziv u Austriju – i mi ćemo pružiti pomoć. Za vas ne postoje jezične barijere.

Audi popravci i servis

Kako bi se što dulje očuvala vrijednost, udobnost i sigurnost vozila, tijekom zamjene treba upotrebljavati visokokvalitetne Audi originalne dijelove – naša usluga Audi popravci i servis jamči ovaj standard kvalitete.