Električna je mobilnost ključ za održiviju mobilnosti u cijelom svijetu. Stoga smo si zadali cilj da do 2025. godine ponudimo 30 elektrificiranih vozila, od čega 20 potpuno električnih, koji u električnom modusu ne uzrokuju lokalne emisije CO₂. Za nas je električna mobilnost središnji element održivijeg prometnog sustava koji čuva klimu. Saznajte ovdje više na temu održivosti marke Audi i pročitajte zanimljive teme za budućnost.
Održivost u dobavnom lancu: izazov i prilika u isto vrijeme
Audi je prisutan na više od 100 tržišta i proizvodi vozila na 13 proizvodnih lokacija u deset zemalja kako bi bio što bliži svojim kupcima. Jednako je široko rasprostranjen i dobavni lanac poduzeća. Stoga je Audiju izuzetno važan sveobuhvatan monitoring vlastitog lanca vrijednosti: pritom su na prvom mjestu smanjenje emisija CO₂, pažljivo postupanje s resursima i društvena odgovornost.
Mobilnost i trendovi
Tko želi iskusiti svijet budućnosti, mora biti istovremeno brz i fleksibilan. Naš se životni prostor mijenja ubrzanim tempom. Kako izgleda suživot u budućnosti i što već danas moramo znati o tome? Krećemo se prema naprijed usmjereni na kontinuirani daljnji razvoj i rješenja koja pokreću ljude.
Održivi proizvodi
Kod razvoja održivih proizvoda Audi slijedi cjelovit pristup. Pritom radimo na širokom portfelju alternativnih pogonskih tehnologija kako bismo oblikovali mobilnost tako da ne šteti okolišu.
Zaklada Audi Stiftung für Umwelt GmbH potiče tehnologije i angažman za očuvanje okoliša s ciljem zaštite i očuvanja prirodnih životnih osnova ljudi, životinja i biljaka. Projekti koje potiče Audijeva zaklada za okoliš usmjereni su na inovativne i ekološki prihvatljive tehnologije te mjere za educiranje o ekologiji. Oni stvaraju impulse za održivo postupanje i potiču svijest o utjecajima ljudskog ponašanja na prirodu. Tvrtka AUDI AG osnovala je zakladu Audi Stiftung für Umwelt 2009. godine kao svoje 100-postotno društvo kći kako bi jačala svoj društveni i ekološko-politički angažman.
Kao srž električnih automobila naše su baterije konstruirane kako bi ponudile vrhunsku kvalitetu i sigurnost i kako bi trajale cijeli životni vijek vozila. Vraćene baterije, primjerice iz naših plug-in hibridnih modela ili predserijskih Audi e-tron vozila, danas recikliramo kod raznih reciklažnih tvrtki u skladu s odgovarajućim zakonskim propisima na tržištu.
2025. godine svaki treći prodani Audi trebao bi biti elektrificiran. Stoga će se potreba za baterijama stalno povećavati. Audi nastoji učiniti životni ciklus tih baterija što održivijim te je od 2017. aktivni član partnerstva Global Battery Alliance. Glavne teme tog partnerstva su zaštita ljudskih prava i socijalnih standarda pri eksploataciji sirovina te razrada rješenja za ponovnu upotrebu litij-ionskih baterija. Osim toga, Audi sklapa suradnje radi istraživanja, primjerice s reciklažnim koncernom Umicore, kako bi razvio kružno gospodarstvo za sastavne dijelove visokonaponskih baterija, koji bi tako mogli biti uvijek iznova korisni. Takav „drugi život“ dobivaju rabljene baterije u matičnoj tvornici Ingolstadt, gdje sada probno služe za pogon viličara i vučnih vozila. „U svakoj litij-ionskoj bateriji kriju se velika količina utrošene energije i dragocjeni resursi koje treba iskoristiti na najbolji mogući način“, govori Peter Kössler, član Uprave odgovoran za proizvodnju i logistiku društva AUDI AG. Stoga Audi u pogledu električne mobilnosti istovremeno razmišlja i o smislenom konceptu ponovne upotrebe za baterije. Aluminij se također upotrebljava u Audi baterijama – i to u njihovim kućištima. Ovaj laki metal dobiva se od boksita uz velik utrošak energije. Radi uštede resursa i energije Audi je pokrenuo projekt „Aluminium Closed Loop“. Izrezani dijelovi vraćaju se dobavljačima te se nanovo obrađuju. Za održivu proizvodnju kućišta baterija Audi je kao prvi proizvođač automobila nagrađen certifikatom održivosti inicijative Aluminium Stewardship Initiative (ASI). Dodatne informacije o tome pronaći ćete na stranici: https://aluminium-stewardship.org/
Kao srž električnih automobila naše su baterije konstruirane kako bi ponudile vrhunsku kvalitetu i sigurnost i kako bi trajale cijeli životni vijek vozila. Vraćene baterije, primjerice iz naših plug-in hibridnih modela ili predserijskih Audi e-tron vozila, danas recikliramo kod raznih reciklažnih tvrtki u skladu s odgovarajućim zakonskim propisima na tržištu. Električni automobili jamče najveći stupanj sigurnosti, jednako kao i sva vozila koja su registrirana u Njemačkoj i Europi. Specijalni sigurnosni sustavi sprečavaju opasnost od požara i opasnost od strujnog udara. U slučaju sudara ili defekta odmah se prekida protok struje u bateriji kako vozilo ne bi bilo pod naponom. Osim toga, baterija je ugrađena u velikom bloku podvozja sa zaštitom od oštećenja uslijed sudara, što je čini zaštićenom od deformacija. Testovi ADAC-a na konceptualnom vozilu Audi e-tron GT ponovno su pokazali da je opasnost od požara na e-automobilima jednako mala kao i kod vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. Za postupak punjenja ne postoji nikakva opasnost ni u kojem trenutku te se vozilo može puniti i po kiši. Svojim Audijem e-tron možete se slobodno odvesti u autopraonicu bez ikakvog razmišljanja. Dodatne informacije pronaći ćete u ovom izvješću ADAC-a: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/sicherheit-elektroauto/ Na Euro NCAP testu (dodatne informacije na stranici: https://www.euroncap.com/de/results/audi/e-tron/35869), mjerodavnom europskom programu za procjenu sigurnosti osobnih vozila, Audi e-tron dobio je najveću ocjenu od pet zvjezdica. U SAD-u je Audi e-tron kao prvi električni automobil dobio najveću nagradu za sigurnost koju dodjeljuje Insurance Institute for Highway Safety (dodatne informacije na stranici: https://www.iihs.org/news/detail/2019-audi-e-tron-earns-institutes-highest-award).