Novi Audi A6 Avant: kombinacija poslovne klase i sportske elite

  • Dinamičan dizajn i iznimna aerodinamika ispunjavaju visoke zahtjeve u svakodnevnom prometu i vožnjama na velikim udaljenostima
  • Djelomično električna vožnja, veća učinkovitost i veća snaga: blaga hibridna tehnologija MHEV plus
  • Savršena kombinacija sportskog karaktera i komfora: prilagodljivi zračni ovjes i upravljanje svim kotačima

Novi Audi A6 Avant* postavlja standarde dizajna i sinonim je za kvalitetu i komfor u vozilima premium klase kao nijedno drugo vozilo. Oduševljava dobro promišljenim konceptom karoserije i mnoštvom varijabilnosti te nudi obilje prostora za svakodnevnu upotrebu i za zahtjevne aktivnosti u slobodno vrijeme. Bilo na dugim putovanjima ili u gradskoj gužvi, prilagodljivi zračni ovjes i upravljanje svim kotačima osiguravaju mirnu vožnju i sportsko upravljanje u istoj mjeri. Modeli Audi A6 Avant* temelje se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), a pokreću ih moderni benzinski i dizelski motori koji su još učinkovitiji i dinamičniji zahvaljujući blagoj hibridnoj tehnologiji MHEV plus.Dodatne istaknute značajke uključuju intuitivno upravljanje i koncepte infotainmenta, novu digitalnu tehnologiju osvjetljenja i inteligentne sustave potpore za vozača.

Predviđeni početak prodaje novog A6 Avant modela u Hrvatskoj je sredina ožujka ove godine kada će biti poznate i cijene.

Od 1977. naziv Avant upotrebljava se za vozila koja spajaju sportski i elegantan dizajn, vrhunsku funkcionalnost i izvanrednu dinamiku vožnje. Četrdeset osam godina nakon premijere modela Audi 100 Avant, A6 Avant ulazi u novu eru.

Izvršni direktor marke Audi Gernot Döllner: „Pišemo sljedeće poglavlje u našoj povijesti modela Avant: novi Audi A6 spaja elegantan i dinamičan dizajn s iznimnom aerodinamikom. Učinkoviti i istovremeno snažni pogonski sustavi i najsuvremenija tehnologija ovjesa kombiniraju sportski karakter s visokom razinom komfora i čine vožnju u modelu A6 prvorazrednim iskustvom.“ S ovim modelom marka također nastavlja svoju veliku proizvodnu ofenzivu koja je započela 2024. godine. Modernizacija i pomlađivanje ponude proizvoda dio je agende marke Audi, zahvaljujući kojoj se Audi pozicionira za budućnost s obzirom na sve veću konkurenciju. „S modelom A6 sada obnavljamo važnu seriju modela“, rekao je Döllner.

Poput novih modela Q5 i A5, novi A6 Avant temelji se na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Arhitektura elektronike E³ 1.2 osigurava modernu povezanost, ažuriranja i funkcije digitalizacije u svim novim modelima.

Elegantan i dinamičan: vanjski dizajn

Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku, velikim kotačima i skulpturiranoj karoseriji novi Audi A6 Avant savršenih je proporcija. Kombinacija čistih površina i dinamičnih linija daje mu izraz elegancije i sportskog duha. Tome pridonose i kombinacija širokog traga i snažnih ramena s produženim poklopcem motora. Pojednostavljen jezik dizajna modela prenosi funkcionalan i bezvremenski karakter. Prednji dio vozila karakterizira nisko postavljen Singleframe koji se proteže do donjeg ruba prednje maske. Zajedno s tankim glavnim svjetlima i reljefnim Audi prstenovima, modelu A6 Avant daje upečatljiv, fokusiran i prepoznatljiv izraz. Trodimenzionalno modelirane zračne zavjese ispod glavnih svjetala daju braniku snažan i sportski izgled.

Tri linije koje se protežu cijelim bočnim dijelom daju mu dinamičan karakter, a dvije od njih oblikuju naglašene mišićave dijelove koji predstavljaju quattro pogon na sve kotače. Quattro krugovi moćno strše iz područja ramena na prednjim i stražnjim kotačima i podsjećaju na Audi Ur-quattro i ključni su element DNK dizajna marke Audi. „Učiniti tehnologiju vidljivom“ središnje je načelo dizajna marke. Treća linija proteže se preko praga, vizualno povezujući prednji i stražnji dio vozila i odaje dojam kretanja modela A6 čak i kada miruje. Naglašena, napeta linija krova prelijeva se u upečatljiv krovni spojler koji se proteže preko sportskog, blago nagnutog stražnjeg stakla. Strmo postavljeni D stupovi, koji čvrsto sjede na stražnjim quattro krugovima, naglašavaju sportski izgled modela A6 Avant ako ga gledamo sa strane.

Kao i prednji dio, skulpturirani stražnji dio s istaknutim Audi prstenovima također odiše prestižom. Dva elegantna stražnja svjetla svojom preciznom grafikom i kontinuiranom svjetlosnom trakom naglašavaju širinu vozila. Novom Audiju A6 daju osjećaj prisutnosti, kao i okomito kočiono svjetlo bočno na stražnjem dijelu vozila. Veliki difuzor s dojmljivom ukrasnom trakom zaokružuje stražnji dio i integrira ispušne cijevi s njihovim dojmljivo dizajniranim pravokutnim oblogama.

Digitalna i personalizirana: tehnologija osvjetljenja

Napredna tehnologija osvjetljenja značajno doprinosi većoj sigurnosti na cestama i bitan je dio DNK-a marke Audi. Novi A6 Avant također ima ulogu predvodnika u svojoj klasi na ovom području. Dizajn glavnih svjetala i stražnjih svjetala temelji se na digitalizaciji, dajući vozaču mogućnost da individualizira izgled svog modela A6 Avant prema vlastitim željama. Istodobno, digitalni prikaz svjetala nudi inovativne funkcije koje poboljšavaju komunikaciju s drugim sudionicima u prometu. Tehnologija osvjetljenja odražava estetiku tipičnu za marku Audi.

Dodatna oprema modela A6 Avant uključuje digitalna LED svjetla za dnevnu vožnju koja se sastoje od 48 pojedinačnih LED segmenata po glavnom svjetlu. Opcijska Matrix LED glavna svjetla imaju šesterokutni perforirani zaslon od nehrđajućeg čelika iza kojeg su skrivena digitalna svjetla za dnevnu vožnju. Ovaj novi dizajn glavnim svjetlima daje još upečatljiviji izgled.

S ukupno sedam digitalnih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga, od kojih je nekoliko dizajnirano kao aktivni potpisi u kojima se pojedinačni segmenti inteligentno pojačavaju i prigušuju, novi A6 Avant nudi značajan potencijal za personalizaciju. Opcijski dostupna digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije na stražnjem dijelu modela A6 Avant kombiniraju dizajn osvjetljenja i inovativnu tehnologiju na jedinstven način. Zahvaljujući ukupno osam digitalnih OLED panela, vjerojatnost prepoznavanja vozila velika je i istovremeno povećavaju sigurnost na cesti. Svaka strana ima 198 OLED segmenata koji generiraju digitalne potpise, od kojih su neki aktivni. Zbog aktivnih se potpisa svjetla doimaju živima zahvaljujući stalnom kretanju. Algoritam posebno razvijen za ovu funkciju stvara novu sliku iz 396 OLED segmenata nekoliko puta u sekundi.

Pojedinačni segmenti međusobno djeluju na takav način da ukupni intenzitet svjetla ne varira.

Utvrđivanje udaljenosti i svjetlo za komunikaciju u digitalnom OLED 2.0 bitne su komponente za dodatno povećanje sigurnosti na cesti s pomoću svjetla. Na primjer, ostali sudionici u prometu upozoravaju se u slučaju da je ispred njih došlo do nesreće ili kvara. U kritičnim situacijama u vožnji ili prometu, svjetlo za komunikaciju u digitalnim OLED stražnjim svjetlima projicira specifičan potpis stražnjih svjetala: uz uobičajenu grafiku stražnjih svjetala, osam trokuta po cijelom stražnjem dijelu upozorava vozače koji voze iza.

Estetika pokreta tipična je za Audi – i oduševljava vozača svakim dinamičnim svjetlosnim efektom pri otključavanju ili izlasku iz vozila. S funkcijama Coming Home i Leaving Home, pojedinačni LED ili OLED segmenti aktiviraju se jedan za drugim u intervalima od samo nekoliko milisekundi, stvarajući novu svjetlosnu sekvencu futurističkog izgleda čak i kada vozilo miruje.

Puno izbora: dva vanjska dizajna, jedanaest boja, progresivni kotači

Za razliku od serijske opreme, gdje A6 Avant* namjerno pokazuje puno boje karoserije i aluminija kako bi naglasio svoju eleganciju, vanjski dizajn modela S line naglašava njegov sportski duh. Područje oko većih, dvodijelnih prednjih usisa zraka je završeno u mat antracit kromu kao i širi pragovi i ukrasi oko difuzora sportskog dizajna. Crna Singleframe rešetka također ima veću strukturu, a okomiti okviri naglašavaju bočne zračne zavjese za optimizaciju protoka zraka. Svaki od ovih elemenata naglašava dinamičan karakter modela A6 Avant* S line.

Po želji se na S line eksterijer paket može dodati i Black optik paket. Ovdje su Audi prstenovi sprijeda i straga obojani u antracit sivu boju. Singleframe, ukras difuzora, bočni pragovi vrata, ručke na vratima, okviri prozora, kućišta retrovizora i krovni nosači modela A6 Avant završeni su u crnoj boji. Ispušni sustav također uključuje tamne kromirane obrube ispušnih cijevi.

Postoji jedanaest boja koje možete izabrati za A6, uključujući nemetalik Arkona bijelu. Dostupne metalik boje su Gletscher bijela, Mythos crna i Chronos siva, a dostupne su i boje Grenadine crvena, Florett srebrna, Firmament plava i Madeira smeđa. Ponudu zaokružuju potpuno nova boja Midnight zelena kao i Ascari plava metalik i Daytona siva.

Kada je riječ o naplatcima, Audi nudi širok raspon progresivnih dizajna od 18 do 21 inča za A6 Avant.

Aerodinamika: najbolji koeficijent otpora modela Audi Avant s motorom na unutarnje izgaranje

Sportski dizajn novog Audija A6 Avanta doprinosi njegovoj izvrsnoj aerodinamici i osigurava koeficijent otpora (Cd vrijednost) od 0,25. To je najbolja vrijednost za Avant s motorom na izgaranje u povijesti marke Audi. Zračne zavjese osiguravaju što ravnomjernije strujanje zraka oko prednjih kotača i bočnih strana vozila. Besprijekorno su integrirane u novi dizajn modela A6 Avant*. Dva otvora za ulaz rashladnog zraka s odvojenim upravljanjem iza Singleframe rešetke dio su koncepta aerodinamike. Osiguravaju optimiziran protok zraka u prostoru motora. Kako bi iskoristio puni potencijal ove tehnologije, Audi je također optimizirao brtvu između branika i rashladne jedinice te smanjio gubitke protoka u ovom području do 70 %.

Da bi se to postiglo, elementi za vođenje zraka znatno su krući. Unificirano sučelje za dovod zraka i hlađenje motora također doprinosi poboljšanom protoku zraka oko karoserije. U stražnjem dijelu, aerodinamični paneli osiguravaju definirano usporavanje protoka koje podržava rubni spojler na krovu. Široki i aerodinamički optimizirani difuzor također daje važan doprinos izvrsnom koeficijentu otpora zraka. Omogućuje idealnu ravnotežu između uzgona na stražnjoj osovini i otpora zraka.

Sofisticirani aerodinamični koncept zaokružuju aerodinamički optimizirani kotači od 18 i 19 inča izrađeni od dijamantno brušenog aluminija. Vidljivi dizajn ruba je sjajan, dok su zatvorena, aerodinamički optimizirana područja crna i neupadljivo se stapaju sa sjenama. Aerodinamika i cjelokupna akustika novog modela A6 Avant također su na najvišoj razini. Zvučna izolacija u vozilu poboljšana je do 30 % u usporedbi s prethodnim modelom – uz gotovo istu težinu materijala. Čvršće zabrtvljeni prozori i optimizirane brtve na vratima osiguravaju ugodniju akustiku u unutrašnjosti, a time i bolji osjećaj u vozilu. Akustična stakla sada su dostupna kao opcija za prozore na stražnjim vratima i prednje bočne prozore. Novo razvijene čahure ležaja motora i mjenjača osiguravaju mirniju i tišu vožnju. Oblik zubaca zupčanika također je optimiziran, što pogoduje akustici S tronica. Osim toga, sve gume od 19 inča naviše imaju prigušivače buke. Riječ je o pjenastim prstenovima na unutarnjoj strani gume koji smanjuju vibracije zraka i time pozitivno utječu na razinu buke u vozilu.

Prostrana unutrašnjost

S ukupnom dužinom od 4,99 metara, Audi A6 Avant* je 60 milimetara duži od prethodnog modela. Međuosovinski razmak od 2927 milimetara osigurava veći komfor na dugim putovanjima i doprinosi izdašnom prostoru u unutrašnjosti. A6 Avant je širok nešto manje od 1,88 metara ne ubrajajući vanjska zrcala.

Novi promjenjivi panoramski stakleni krov dodatno povećava osjećaj prostora. Prostire se gotovo cijelim prednjim i stražnjim dijelom i omogućuje da unutrašnjost bude okupana svjetlom ili učinkovito zasjenjena. Devet segmenata čini osnovu za različite uzorke s područjima koja se mogu uključiti i isključiti za potpunu zaštitu od zasljepljivanja. „Digitalnom zavjesom“ upravlja se s pomoću gumba u krovnom modulu.

Prtljažnik novog modela A6 Avant* ima kapacitet – ovisno o motoru – do 503 litre. Zahvaljujući širini od 1050 milimetara, dva velika kofera lako stanu jedan uz drugi. Stražnja sjedala koja se serijski mogu preklopiti u omjeru 40:20:40 omogućuju varijabilan utovar, primjerice skijaške opreme. Potpunim preklapanjem naslona stražnjih sjedala, kapacitet prtljažnika povećava se na do 1534 litara. Sustav vodilica, paket pretinaca za pohranu i prtljagu te pregradna mreža također su dio serijske opreme modela A6 Avant i dodatno povećavaju njegovu svestranost. Komplet za pričvršćivanje tereta s teleskopskom šipkom i zateznom trakom dostupan je kao opcija. Električni poklopac prtljažnika dio je serijske opreme. Otvara se i zatvara pokretom noge, uz projekcijsko svjetlo koje pokazuje gdje postaviti nogu.

Business Lounge: filozofija dizajna unutrašnjosti

Unutrašnjost modela A6 Avant odražava četiri karakteristične značajke nove filozofije dizajna marke Audi. Kao prvo, unutrašnjost je dizajnirana usmjereno na korisnike (human-centric), tj. dosljedno je sustavno usklađena s njihovim potrebama. Druga posebna značajka je „digitalna pozornica“ postavljena ispred putnika u obliku Audi MMI zaslona.

Svojim dizajnom vođenim materijalima (Material Driven Design), novi Audi A6 zadovoljava zahtjeve za osjećajem prostranosti uz visoku razinu komfora. Jasna struktura i logičan koncept rada osiguravaju jasnoću u svim situacijama i predstavljaju četvrtu značajku – „vizualna jasnoća“.

Digitalna pozornica vrti se oko Audi MMI panoramskog zaslona i dodatnog MMI zaslona za putnike. Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon krase zakrivljen dizajn i OLED tehnologija. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita s dijagonalom zaslona od 11,9 inča i MMI touch zaslona od 14,5 inča. Audi digitalnu pozornicu za putnike na prednjim sjedalima nadopunjuje opcijskim 10,9-inčnim MMI zaslonom suvozača koji je također savršeno integriran u dizajn instrumentne ploče. On suvozaču omogućuje pristup web-stranicama i reprodukciju videosadržaja s interneta te također pomaže pri navigaciji ili pretraživanju najbliže benzinske postaje. Zahvaljujući dinamičkom načinu privatnosti, sadržaj koji odvlači pozornost poput videozapisa ne može se vidjeti s vozačeva sjedala tijekom vožnje. Ako se zaslon za suvozača ne koristi ili nema suvozača, prikazuje se digitalna pozadinska slika.

Novi Audi A6 Avant opcijski je dostupan s novim, konfigurabilnim head-up zaslonom (HUD). HUD može prikazati razne informacije, uključujući brzinu, aktivne sustave potpore za vozača, upute za navigaciju i informacije o medijima. Vozači po prvi put imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava putem head-up zaslona. Zahvaljujući maksimalno iskorištenom prostoru instalacije i prilagođenoj tehnologiji prikaza, vidljiva površina slike povećana je za više od 85 % u odnosu na ranije, a prikaz je znatno precizniji.

Kao kontrast digitalnom i tehničkom području, nova unutrašnjost modela Audi A6 Avant ima takozvanu aplikaciju Softwrap. Proteže se od vrata do vrata cijelom širinom instrumentne ploče i time se unutrašnjost čini širom. Odabrane tkanine, umjetna koža ili Dinamica u oblogama vrata i naslonima za ruke stvaraju komforan, elegantan ambijent.

Boje i visokokvalitetni materijali unutrašnjosti mogu se pronaći ne samo u Softwrapu, već i u sjedalima. Sjedala, Softwrap, obloge vrata i nasloni za ruke u dodatnoj su opremi dostupni od održivih materijala kao što su tkanina Kaskade i materijal od mikrovlakana Dinamica, a koji su uglavnom izrađeni od recikliranog poliestera. Kaskade tekstilne presvlake podsjećaju na prirodne materijale poput vune i nisu dodatno bojane. Djelomično su izrađene su od recikliranih materijala kao što su rubovi i reciklirani poliester. Dinamica izgleda i na dodir je poput brušene kože, no gotovo polovica je izrađena od recikliranog poliestera. Za prirodni smeđi dekor drveta jabuke koristi se samo europsko drvo posječenih stabala koja više ne daju plodove.

Posebna unutrašnjost modela A6 Avant* također ostavlja dojam u mraku. Konturno osvjetljenje duž instrumentne ploče i na vratima naglašava širinu unutrašnjosti, dok indirektno svjetlo ispod Audi MMI panoramskog zaslona i na središnjoj konzoli stvara vizualni efekt lebdenja. Visokokvalitetni materijali u vratima također su stilski osvijetljeni. U vozilima s ovom opcijom, logotip Bang & Olufsen čak i svijetli.

Kao dio redizajnirane unutrašnjosti i kokpita koji čine digitalnu pozornicu, dinamičko interakcijsko svjetlo olakšava komunikaciju između vozila i njegovih putnika. Sastoji se od 84 LED diode, nalazi se ispod vjetrobranskog stakla i svijetli u velikom luku koji se proteže od lijevog do desnog A stupa. Osim funkcije dobrodošlice, interakcijsko svjetlo ima i poseban slijed svjetla koji se aktivira kada se vozilo zaključava ili otključava. Također podržava sigurnost prikazom dinamičkog pokazivača smjera, koji, međutim, služi samo kao dodatni zaslon i ne zamjenjuje pokazivač smjera u Audi virtualnom cockpitu.

Izvanredne značajke: izvanredno iskustvo

Mnoge značajke komfora vožnju u modelu A6 Avant čine prvorazrednim iskustvom. Sofisticirana aeroakustika također obogaćuje iskustvo slušanja, posebno uz opcijske vrhunske sound sustave tvrtke Bang & Olufsen. Vrhunska verzija opremljena je s dva dodatna zvučnika u svakom od prednjih naslona za glavu koji doživljaj zvuka podižu na novu razinu. Ukupno 16 ili 20 zvučnika, uključujući visoko učinkovito pojačalo i subwoofer sa 685 ili 810 W, osiguravaju izvanredan 3D zvuk. Zvučnici naslona za glavu stvaraju osobni surround zvuk i još intenzivnije glazbeno iskustvo. Također omogućuju vrlo precizan audio izlaz: upute za navigaciju i telefonski pozivi usmjereni su posebno na vozača. Sljedeće funkcije na zahtjev mogu se dodati kasnije po potrebi: pojačanje basa, automatsko namještanje razine zvuka i revitalizacija glazbe, što poboljšava zvuk komprimiranih glazbenih datoteka. Značajka „virtualna okruženja“ rekreira zvučne prostore tako da svoju omiljenu glazbu možete doživjeti kao da ste u koncertnoj dvorani, jazz klubu ili na koncertu na otvorenom.

Opcijski četverozonski automatski klima-uređaj omogućuje posebno visoku razinu klimatske ugode jer regulira temperaturu zraka, količinu i raspodjelu odvojeno za vozača, suvozača i bočna stražnja sjedala. Istodobno, putnici na stražnjim sjedalima mogu podešavati postavke pomoću zasebne jedinice za kontrolu klima-uređaja na središnjoj konzoli. Opcijski paket kvalitete zraka uključuje ionizator i senzor za finu prašinu koji značajno poboljšavaju kvalitetu zraka u unutrašnjosti. Opcijska funkcija potpore pri zatvaranju vrata osigurava tiho zatvaranje vrata vozila. Kod servo potpomognutog zatvaranja nedovoljno zatvorena vrata će se automatski potpuno privući i potom zaključati.

Ekonomična i visoko učinkovita: tehnologija MHEV plus

U trenutku lansiranja novi će A6 Avant* biti dostupan s tri različita motora – dva benzinska i jedan dizelski. Dvije od ove tri jedinice snage opremljene su blagom hibridnom tehnologijom (MHEV plus) i stoga su djelomično elektrificirane.

Sustav MHEV plus podržava vozilo s motorom na unutarnje izgaranje, povećava performanse i kvalitetu vožnje tesmanjuje emisije CO₂. Sastoji se od tri glavne komponente: 48 V baterije, starter alternatora s remenom i novog pogonskog generatora s integriranom kontrolnom elektronikom. Litij-ionska baterija izrađena od litij-željezo-fosfata ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Primarna zadaća starter alternatora s remenom je pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom. Pogonski generator omogućuje djelomično električnu vožnju, daje dodatni okretni moment i vraća energiju natrag u bateriju tijekom usporavanja.

Djelomično električna vožnja: tehnologija MHEV plus koristi prednosti električnog pogona pri parkiranju i manevriranju. Komponente električne vožnje također se mogu koristiti pri sporoj vožnji u gradu, u usporenom prometu ili izvan područja grada kada se vozite u sljedeće mjesto. U tim situacijama, A6 Avant radi isključivo na pogonskom generatoru i stoga je posebno učinkovit.

Poticaj do 18 kW: tehnologija MHEV plus podržava vozilo s motorom na izgaranje, primjerice pri kretanju u prometu u koloni ili pri pretjecanju. Pogonski generator u tu svrhu daje dodatni okretni moment do 230 Nm i izlaznu snagu do 18 kW (24 KS).

Rekuperacija do 25 kW: prilikom usporavanja, pogonski generator vraća do 25 kW energije natrag u bateriju (rekuperacija). Integrirani sustav upravljanja kočnicama s mogućnošću pretapanja kočione sile osigurava kočenje uz najbolju moguću rekuperaciju, obično bez upotrebe disk kočnica.

Sustav od 48 V također omogućuje korištenje električnog kompresora klima-uređaja. To nudi veliku prednost da čak i kada je motor ugašen, na primjer tijekom kotrljanja ili na crvenom svjetlu, klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom i održava ugodnu temperaturu u unutrašnjosti. Audi A6 Avant TDI 150 kW te A6 Avant TFSI 270 kW opremljeni su sustavom MHEV plus.

2.0 TFSI 4-cilindrični 150 kW: osnovna verzija s 2-litrenim benzinskim motorom s turbopunjačem, ima start-stop sustav u serijskoj opremi za smanjenje potrošnje goriva i dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Isporučuje 150 kW (204 KS) i generira maksimalni okretni moment od 340 Nm. Brojne preinake podigle su učinkovitost novodizajniranog motora na novu razinu. 2.0 TFSI koristi modificirani Millerov ciklus izgaranja, što je osobito korisno pri djelomičnom opterećenju. U Millerovu ciklusu, usisni ventili se rano zatvaraju, što povećava učinkovitost motora. 2.0 TFSI također ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG). Ovo poboljšava odziv i učinkovitost motora s izravnim ubrizgavanjem. VTG omogućuje mirnije i agilnije povećanje okretnog momenta pri malim brzinama. 2.0 TFSI je uvijek kombiniran sa sedam-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke S tronic koji brzo i glatko mijenja stupnjeve prijenosa.

2.0 TDI 4-cilindrični 150 kW: 2.0 TDI isporučuje 150 kW (204 KS) i okretni moment od 400 Nm. Radi povećanja učinkovitosti ikomfora, motor je djelomično elektrificiran tehnologijom MHEV plus i opremljen električnim sustavom od 48 V. Djelomično električnavožnja i visoka stupanj obnove energije smanjuju CO₂ emisije. 48 V starter alternatora s remenom također povećava udobnost TDI motoranjegovima tihim pokretanjem. Vozilo brže reagira prilikom kretanja i osjetno je agilnije. 2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvostrukom spojkom kao pogon na prednje kotače ili kao quattro ultra pogon na sve kotače.

3.0 TFSI 6-cilindrični 270 kW: treća opcija, 3-litreni V6 motor s turbopunjačem, isporučuje 270 kW (367 KS) igenerira maksimalni okretni moment od 550 Nm. Riječ je o logičnom daljnjem razvoju motora koji je userijskoj proizvodnji od 2015. godine i nedavno je doživio niz modifikacija: novodizajnirani turbopunjači s varijabilnom geometrijom turbina (VTG), indirektno hlađenje zraka za punjenje, optimizacije u izmjenipunjenja, korištenje Millerova ciklusa i promjene u sustavu ubrizgavanja. Motor stvara veliki okretni momentčak i pri malim brzinama. U kombinaciji sa sustavom MHEV plus, dinamika vožnje i komfor osjetno su poboljšani, a emisija CO₂ smanjena. V6 TFSI uvijek se kombinira s quattro ultra pogonom na sve kotače.

Tehnički podaciA6 Avant TFSI 150 kW*A6 Avant TDI (quattro) 150 kW*A6 Avant TFSI quattro 270 kW*
Motor4-cilindrični benzinski motor s turbopunjačem i start/stop sustavom4-cilindrični dizelski motor s turbopunjačem s MHEV plus6-cilindrični benzinski motor s turbopunjačem s MHEV Plus
Obujam u cm³198419682995
PogonPrednjiprednji / quattroquattro
Snaga u kW (KS) pri o/min150 (204) pri 4300–6000150 (204) pri 3800–4200270 (367) pri 5550–6300
Maks. okretni moment u Nm pri o/min340 pri 2000–4000400 pri 1750–3250550 pri 1700–4000
Dodatni električni okretni moment u kW (KS)-18 (24)18 (24)
Dodatni električni okretni moment u Nm-230230
Ubrzanje 0 do 100 km/h u s8,37,9 (7,0)4,7
Maks. brzina u km/h240241 (238)250

Savršena kombinacija sportskog karaktera i komfora: vozni postroj

Novi A6 Avant oduševljava visokom razinom komfora u vožnji, što je posebno vidljivo tijekom dužih putovanja. Utjelovljuje iskustvo poslovne klase kao nijedan drugi model. To je uglavnom zbog prilagodljivog zračnog ovjesa i upravljanja svim kotačima za varijante quattro koji značajno poboljšavaju manevriranje pri malim brzinama te osjetno povećavaju preciznost i stabilnost pri velikim brzinama. A6 Avant* bez napora usavršava sintezu sportskog duha i komfora u skladu s tipičnim voznim karakteristikama marke Audi: precizan, kontroliran, čvrst, povezan i uravnotežen – ukratko: Audi DNK.

Prednja i stražnja osovina novog modela Audi A6 Avant dizajnirane su kao konstrukcija s pet spona koja se uglavnom sastoji od aluminija. Dva podokvira – prednji je fiksno montiran, a stražnji hidraulički – povezuju poprečne spone s karoserijom.

Dostupna su tri ovjesa:

  • standardni ovjes koji je još udobniji od prethodnika
  • sportski ovjes koji spušta karoseriju za 20 milimetara za posebno sportsko ponašanje u vožnji (serijski s paketom vanjskogdizajna S line)
  • prilagodljivi zračni ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima koji vozilu nudi širok spektar između vrlo tihe, komfornevožnje i sportskog upravljanja.

Opcijski prilagodljivi zračni ovjes s prilagodljivim amortizerima na sva četiri kotača regulira visinu karoserije i amortizaciju. Prilagodljivi zračni ovjes automatski kompenzira opterećenje vozila i osigurava da automobil ostane u ravnini. U usporedbi sa serijskim ovjesom, A6 Avant* spušten je 20 milimetara u normalnom modusu (modus balanced, comfort, i efficiency) jednako kao i sa sportskim ovjesom. U modusu dynamic spušten je za dodatnih 10 milimetara kako bi se postigao sportski osjećaj vožnje. Za smanjenje otpora zraka karoserija se također spušta nisko pri brzinama iznad 120 km/h čak i u modusima balanced i efficiency . Funkcija podizanja, s druge strane, podiže A6 Avant* za 20 milimetara iznad normalne razine i tako se može koristiti do brzine od 85 km/h. Ta funkcija osigurava sigurnost i pogon čak i u teškim uvjetima vožnje, kao što su snježne ili neravne ceste.

Sustav dinamičkog upravljanja Audi drive select koristi se za namještanje visine vozila i kontrolu upravljanja i postavki pogona. Povećana je razlika između modusa vožnje: ponašanje u vožnji u modusu dynamic je osjetno čvršće i sportskije, dok je modus comfort dizajniran za tihu, komfornu vožnju tijekom dugih putovanja.

Sve gume za A6 Avant* su posebno podešene i optimizirane u pogledu otpora kotrljanja. Opcijske gume dostupne su u veličinama od 20 i 21 inča, a oduševljavaju dinamičnim upravljanjem i još kraćim zaustavnim putem.

Progresivan i učinkovit: quattro pogon na sve kotače

Sustav pogona na sve kotače quattro ultra dostupan je kao opcija za mnoge varijante motora. Osigurava maksimalnu učinkovitost fleksibilnom raspodjelom okretnog momenta i istovremeno nudi sve prednosti quattro pogona za još veću sigurnost i dinamiku vožnje. Elektronički kontrolirana višelamelna spojka raspoređuje okretni moment između prednje i stražnje osovine u širokom rasponu, ovisno o situaciji u vožnji. Kako bi se osigurala izvrsna ekonomičnost potrošnje goriva, stražnja osovina quattro ultra pogona automatski se odvaja pod djelomičnim opterećenjem ako to situacija u vožnji dopušta. Tijekom dinamičnog skretanja, snažnog ubrzanja ili ako to zahtijeva koeficijent trenja ceste, elektronički kontrolirana višelamelna spojka quattro pogona povezuje prednju i stražnju osovinu i fleksibilno raspoređuje vučnu silu tamo gdje je potrebna. Kada jako ubrzate iz zavoja, snaga se više raspoređuje unatrag. U ovoj situaciji vožnje, raspodjela snage između prednje i stražnje osovine je približno 30:70.

Još jedna komponenta V6 TFSI pogonskog sklopa je opcijski quattro sportski diferencijal na stražnjoj osovini koji aktivno i potpuno varijabilno raspodjeljuje okretni moment između stražnjih kotača. Za razliku od konvencionalnog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, sportski diferencijal može jače ubrzati vanjski kotač tijekom dinamičnog skretanja, tj. šalje više okretnog momenta na taj kotač. To modelu A6 Avant* omogućuje još preciznije skretanje u zavoj. Sportski diferencijal suprotstavlja se tendeciji ranog podupravljanja i osigurava veću agilnost. U Audi drive select dynamic modu upravljanje je više usmjereno na stražnju osovinu.

Usavršen: visoko umrežen sustav kontrole s vektoriranjem kočionog momenta

Bilo u zavojima, uzdužnoj dinamici ili ponašanju u vožnji – prednosti visoko umreženog sustava kontrole mogu se osjetiti u svakom trenutku. U usporedbi s prethodnim modelom, Audi je u novom A6 poboljšao interakciju između kontrole ovjesa i pogonskih sustava. Integrirani sustav upravljanja kočnicama, kontrolirani amortizeri i upravljanje motorom zajedno rade još brže i preciznije. Rezultat je savršeno upravljanje.

Zahvaljujući vektoriranju kočionog momenta – kontrola momenta ovisno o kotaču – novi A6 Avant* još se bolje kreće kroz zavoje. Vektoriranje kočionog momenta neprestano prati trenutačnu situaciju u vožnji i sprječava podupravljanje. Čim se pojavi više od određene količine trenja u uzdužnom i poprečnom smjeru, tj. kada kotači s unutarnje strane zavoja izgube trakciju pri niskom trenju, lagano se koče. Tom ciljanom intervencijom kočenja i posljedičnom razlikom u pogonskim silama, upravljanje modela Audi A6 postaje izravnije i brže reagira na dotičnu situaciju. Time je upravljanje preciznije, sigurnije i agilnije.

Poboljšano upravljanje: progresivni upravljač i upravljanje svim kotačima

Izmijenjeno i sada izravnije upravljanje značajno doprinosi komfornoj i istovremeno dinamičnoj vožnji novog modela A6 Avant*. U usporedbi s prethodnim modelom, cijeli put od upravljača do kotača dizajniran je tako da bude tvrđi. To uključuje torzijsku polugu na upravljačkom mehanizmu, kruto pričvršćenu letvu upravljača i čvršće čahure poprečnih spona. Nagib na prednjoj osovini također je malo povećan. Sve u svemu, ove mjere rezultiraju osjetno boljim ponašanjem pri upravljanju uz više povratnih informacija s ceste, što omogućuje preciznu i laganu vožnju.

A6 Avant* serijski je opremljen elektromehaničkim progresivnim upravljačem. Omjer upravljanja varira ovisno o kutu upravljanja: pri malim kutovima upravljanja, kao što je na autocesti, upravljanje je neizravnije kako bi se spriječilo da nervozno ponašanje utječe na upravljanje. Pri većim kutovima upravljanja, prijenosni omjer postaje sve izravniji kako bi se smanjio napor potreban pri upravljanju u gradskom prometu i tijekom parkiranja. Nadalje, progresivni upravljač nudi sportski doživljaj vožnje u uskim zavojima. Sustav dinamičkog upravljanja Audi drive select može se koristiti za promjenu karakteristika upravljanja – posebno težina upravljanja – u nekoliko modusa. Upravljanje na svim kotačima opcijski je dostupno u kombinaciji s quattro pogonom na sve kotače. Radi s dinamičkom funkcijom čija je brzina reakcije dodatno poboljšana. Do brzine od oko 60 km/h stražnji se kotači okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača. Time se krug okretanja smanjuje za do jedan metar na 11,3 metra. Time je automobilom lakše manevrirati u gradskom prometu i u uskim zavojima. Pri srednjim i većim brzinama stražnji se kotači okreću u istom smjeru, što omogućuje stabilno i još preciznije upravljanje.

Po prvi put u modelu A6: integrirani sustav upravljanja kočnicama

A6 ima integrirani sustav upravljanja kočnicama s mogućnošću miješanja (iBRS). S ovom tehnologijom brake-by-wire, papučica kočnice i hidraulika kočnice potpuno su odvojene. U varijantama s tehnologijom MHEV plus sustav izračunava može li se željeni učinak kočenja postići rekuperacijskim kočenjem pomoću električnog motora – odnosno pogonskim generatorom – ili se moraju aktivirati i disk kočnice prednje i stražnje osovine. U djeliću sekunde upravljačka jedinica izračunava koliku silu kočenja moraju primijeniti disk kočnice. Zatim klip u hidraulici kočnice primjenjuje potreban pritisak. Osjećaj kočenja ostaje isti kada se pritisne papučica, prijelaz između rekuperacijskog i frikcijskog kočenja neprimjetno je mekan i homogen, a sile kočenja ostaju konstantne. Zahvaljujući elektrohidrauličkoj aktivaciji, sustav stvara kočioni tlak za kočnice kotača vrlo precizno i otprilike dvostruko brže od konvencionalnog kočionog sustava. Tijekom automatskog kočenja u nuždi, maksimalni pritisak kočenja postiže se za samo 150 milisekundi.

Povezan: Audi Application Store

Novi A6 Avant po prvi put upotrebljava Android Automotive OS kao operativni sustav za infotainment. Vozilo sav sadržaj ažurira bežično. Na taj način Audi osigurava da sve usluge povezivanja uvijek budu ažurne. Brojne aplikacije trećih strana kao što su Spotify, YouTube ili usluge vijesti mogu se preuzeti iz Audi trgovine aplikacija, koja je, kao i smartphone sučelje, dio serijske opreme. Integrirani su izravno u MMI modela A6 Avant* – za preuzimanje ili korištenje aplikacija nije potreban smartphone. Audi smartphone sučelje prenosi sadržaj sa smartphonea izravno na infotainment sustav vozila. Navigacijom, telefonom, glazbom i odabranim aplikacijama trećih strana može se praktično upravljati putem MMI dodirnog zaslona i govornim naredbama. Smartphone telefoni mogu se puniti indukcijskim punjenjem koja je dio serijske opreme.

Jednostavnije i sigurnije: sustavi potpore za vozača

Novi Audi A6 Avant* serijski je opremljen brojnim modernim sustavima potpore za vozača. Ti sustavi povećavaju razinu praktičnosti i sigurnosti tijekom svake vožnje rasterećujući vozača i preuzimajući važne zadatke.

Paket potpore „Vožnja i parkiranje“ dio je serijske opreme. Uključuje automatsku regulaciju razmaka (Adaptive Cruise Control), limitator brzine koji po želji ograničenje krajnje brzine prilagođava prometnim znakovima, prepoznavanje prometnih znakova, kameru za vožnju unatrag i Park Assist Plus. Serijska oprema uključuje i Park Assist Plus s prikazom udaljenosti, upozorenje na napuštanje voznog traka, potporu izlaska iz parkirnog mjesta, potporu pri izbjegavanju prepreka, potporu pri skretanju i potporu za kočenje u nuždi. Kupci također mogu konfigurirati dodatne pakete potpore za vozača.

Jedna od istaknutih značajku je Adaptive Driving Assistant Plus: uz razne senzore koji trajno nadziru okolinu vozila, također koristi podatke karte visoke rezolucije i masovne podatke na bazi oblaka iz drugih vozila. Sustav na taj način može optimizirati prepoznavanje prometnih znakova i pružiti potporu pri ubrzanju, održavanju brzine i udaljenosti te navođenju u voznom traku.

Na temelju prikupljenih podataka, sustav izračunava rutu i mirno usmjerava vozilo kroz promet u sredini njegovog voznog traka uz pomoć intervencija upravljanja. Istovremeno reagira na vozila ispred i vozila koja se uključuju sa sporedne ceste s pomoću kontrole udaljenosti i unaprijed prilagođava brzinu ograničenjima brzine i situacijama kao što su zavoji, raskrižja i kružni tokovi. Tijekom vožnje u koloni, sustav može zakočiti vozilo dok se vozilo ne zaustavi, a zatim ga automatski ponovno pokrenuti, ovisno o duljini stajanja. Kod stop znakova brzina se smanjuje kako bi vozač mogao udobno kontrolirati situaciju. Zahvaljujući mnoštvu parametara koje uzima u obzir, Adaptive Driving Assistant Plus poboljšava kvalitetu vožnje – u cijelom rasponu brzina i u gužvi.

Proizvodnja, lansiranje i cijene

Novi Audi A6 Avant* proizvodit će se u tvornici u Neckarsulmu, na proizvodnoj traci s koje su također izašli njegovi prethodnici. Radnici u Neckarsulmu sastavljat će model zajedno s novom serijom A5, koja se također temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Kako bi proizvodni procesi bili što učinkovitiji, Audi je temeljito modernizirao i proširio pogon. Brojne inovacije u lakiranju, konstrukciji karoserije i automatizaciji već se koriste u novim modelima A5 i A6.

Predviđeni početak prodaje novog A6 Avant modela u Hrvatskoj je sredina ožujka ove godine kada će biti poznate i cijene.

*Vrijednosti potrošnje goriva i emisija gore navedenih modela:

Audi A6 Avant TFSI 150 kW

kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 8,0–7,1;

kombinirane emisije CO₂ u g/km:181–161

Audi A6 Avant TFSI quattro 270 kW

kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 7,8–6,9;

kombinirane emisije CO₂ u g/km:178–156

Audi A6 Avant TDI 150 kW

kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,7–5,0;

kombinirane emisije CO₂ u g/km:148–130

Audi A6 Avant TDI quattro 150 kW

kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,9–5,1;

kombinirane emisije CO₂ u g/km:154–135