19. siječnja 2024. - Audi stvara povijest: marka Audi prvi je put osvojila najteži pustinjski reli u svijetu s modelom Audi RS Q e-tron, prototipom s niskim emisijama na električni pogon, visokonaponskom baterijom i pretvaračem energije. Španjolci Carlos Sainz i Lucas Cruz osigurali su marki Audi prvu pobjedu na reliju Dakar nakon prijeđenih približno 7900 kilometara uz prednost od 1 h i 20 min. Mattias Ekström i Emil Bergkvist također su stigli do cilja.
"Čestitam timu Audi Sport na osvajanju relija Dakar," rekao je Gernot Döllner, predsjednik Uprave tvrtke AUDI AG. "Marka Audi još je jednom ostvarila ključan rezultat u motosportu.
Osvajanje najtežeg pustinjskog relija na svijetu elektrificiranim pogonom očigledan je primjer koncepta "Vorsprung durch Technik" (Napredak kroz tehniku) koji pokazuje put u našu električnu budućnost." Audi RS Q e-tron ima električni pogon na sve kotače. Opskrbu energijom osiguravaju visokonaponska baterija i pretvarač energije koji radi na reFuel, gorivo na bazi ostataka, čime se štedi 60 posto emisija CO₂ u usporedbi s konvencionalnim gorivima.
"Uz revolucionarni elektrificirani pogon prevladali smo jedan od najvećih izazova u motosportu nakon samo tri godine. Time nastavljamo dugi niz pionirskih postignuća koja su oduvijek bila karakteristična za Audi tijekom četiri desetljeća motorsporta. Želio bih zahvaliti cijelom timu na ovom izvanrednom nastupu u posebice teškom izdanju relija Dakar," izjavio je Oliver Hoffmann, član Uprave AUDI AG za tehnički razvoj. Na reliju Dakar, Audi se natjecao protiv dvije marke, Toyote i Forda, kao i iskusnih protivnika iz Prodrivea, koji su se pokazali kao teški izazivači.
Carlos Sainz i Lucas Cruz osigurali su nadmoćnu pobjedu nakon što su od šeste etape bili u vodstvu bez prekida. Za dvojicu Španjolaca, koji su završili na prvom mjestu 2010., 2018. i 2020., ovo je četvrti uspjeh s različitom markom, ali i drugom markom Volkswagen koncerna.
Međutim, dvostruki svjetski prvak u reliju Sainz i njegov iskusni suvozač nisu mogli biti sigurni sve do pred sam kraj. Sébastien Loeb i Fabian Lurquin iz tima BRX bili su snažni progonitelji koji su nastavili smanjivati razliku sve dok njihovo vozilo nije pretrpjelo štetu pretposljednjeg dana. "Bila je to nevjerojatna timska izvedba," rekao je voditelj Audi Motorsporta, Rolf Michl. "Svi smo se udružili kako bismo omogućili ostvarenje ovog povijesnog rezultata za marku Audi. Velika hvala ovom divnom timu. Danas smo ispisali novo poglavlje za Audi, ali i u povijesti relija Dakar."
Reli Dakar 2024. karakterizirale su dnevne etape često dulje od 400 kilometara, dvije maratonske etape s ograničenim servisom ili čak bez servisa, kao i 4600 kilometara brzinskih testova, odnosno ukupno 7883 kilometra. Oštar sipar i makadam, ali i visoki lanci dina u Praznom prostoru
Arapskog poluotoka te često teška navigacija zahtijevali su baš sve od timova. Carlos Sainz, koji sa 61 godinom iza sebe ima karijeru vozača relija dugu oko četiri desetljeća, zabilježio je ukupno osam dana i dvanaest etapa vodstva uz pomoć suvozača Lucasa Cruza.
Druge dvije posade marke Audi također su na početku imale dobre rezultate. Šveđani Mattias Ekström i Emil Bergkvist osvojili su prolog na početku te su se popeli na drugo mjesto iza Sainza i Cruza do dana odmora nakon šest etapa. No, kvar na stražnjoj osovini u sedmoj etapi skupo ih je koštao. Stéphane Peterhansel, rekorder s 14 pobjeda u Dakaru, bio je na šestom mjestu nešto prije polovine utrke nakon svoje 50. etapne pobjede i 83. ukupno. Kvar na hidrauličnom sustavu bacio je njega i njegovog sunarodnjaka Francuza Edouarda Boulangera nazad na 22. mjesto u šestoj etapi.
Oba su se tima zatim stavila u službu tima Audi Sport. Voditelj segmenta Audi Motorsport, Rolf Michl i Sven Quandt, voditelj tima ulaznog partnera Q Motorsport, proveli su savršenu strategiju na zahtjevnom 46. izdanju relija. Bilo da se radilo o taktičkom povlačenju prije druge maratonske etape kako bi se izbjeglo otvaranje rute ili pružanju podrške vodećim Carlosu Sainzu i Lucasu Cruzu, vodstvo tima se u svakom trenutku moglo osloniti na svoje snažne vozačke posade. Osoblje tima također je radilo neumorno i pouzdano tijekom fizički zahtjevnog, dugog i teškog relija. Ekström i Bergkvist završili su reli među 50 najboljih.
Audi Sport dopustio je da visokoučinkoviti model Audi RS Q e-tron sazrije tako da je sposoban pobijediti u roku od samo tri godine. Pod tehničkim vodstvom dr. Leonarda Pascalija, Audi Sport ostvario je sljedeći ključan rezultat s inovativnim pogonom: nakon što je pogon na sve kotače quattro zauvijek promijenio reli 1980.-ih i nakon toga osvojio brojne pobjede i naslove na stazi, marka Audi pokazala je veliku snagu inovacije u utrci Le Mans. Učinkoviti TFSI pogon, elektrificirani pogon na sve kotače e-tron quattro i pojedinačne tehnologije kao što su matrix LED svjetla i Audi lasersko svjetlo predstavljaju visoku razinu inovativne snage i koncept "Vorsprung durch Technik" (Napredak kroz tehniku).
Prvo potpuno električno trkaće vozilo tada je debitiralo u Formuli E, prije nego što je marka prihvatila ekstremne izazove relija Dakar i uspješno ga završila kao prvi proizvođač s električnim pogonom.