Audi aktualizira perjanicu Q obitelji svojim jasnim dizajnom i unaprijeđenom tehnologijom. Prerađeni vanjski dizajn s novom prednjom i stražnjom maskom naglašava snažan karakter SUV coupea. Opcijski dostupan paket eksterijera S line udovoljava željama kupaca za više sportskog stila.
Audi je po prvi put model Q8 opremio s HD matrix LED glavnim svjetlima s laserom kao dodatnim dugim svjetlom. Ovo glavno svjetlo također sadrži digitalna svjetla za dnevnu vožnju sa svjetlosnim signaturama koja se mogu odabrati po želji. Digitalna OLED stražnja svjetla s mogućnošću odabira četiri dizajna za stražnja svjetla upotpunjuju proširenu ponudu svjetala. Novi kotači, boje, dekorativni umetci i sjedala s kontrastnim šavovima naglašavaju vrhunsku poziciju među Q modelima.
Početak prodaje redizajniranog Audi Q8 modela u Hrvatskoj očekuje se 07. rujna, a dolazak prvih vozila u salone predviđen je tijekom prosinca 2023. godine.
Sa svojim izražajnim dizajnom, redizajnirani Q8 predstavlja sportsko-elegantni SUV coupé sa četiri prstena te istovremeno moderan dizajnerski jezik. Reducirana forma, velike površine i jasan volumen pružaju modelu Q8 dinamičan izgled. Kratki prevjesi i dugi međuosovinski razmak stvaraju sportsko-elegantne proporcije koje se mogu naglasiti markantnim vanjskim bojama i kotačima.
Prepoznatljivo moćna i istaknuta Audi singleframe rešetka u dizajnu osmerokuta impresionira vertikalnim umetcima. Oni su u osnovnoj verziji eksterijera smješteni vertikalno, a u paketu eksterijera S line te kod SQ8 TFSI imaju oblik slova L. Tako se već na prvi pogled vidi pripadnost vrhunskim Audi modelima te jasna razlika u odnosu na A modele. Samouvjereni nastup modela Q8 naglašen je novim i izraženim otvorima za zrak koji su jasno integrirani u osnovnu arhitekturu.
Audi je dosljedno reducirao dekorativne elemente kako bi vozilu pružio još jasniji, pročišćeniji dizajn. Kako bi se na prvi pogled mogli razlikovati osnovni paket, paket eksterijera S line i model S, tako su zaštita podvozja, letvice na vratima i difuzor u osnovnom modelu istaknute bojom, što naglašava robustan offroad izgled. Novitet za sve agregate Audija Q8 predstavlja ispušni sustav s upečatljivim i vizualno istaknutim ispušnim cijevima. Paket eksterijera S line još se više temelji na modelu SQ8 TFSI i ističe jasno naglašenim bočnim otvorima zraka u prednjem braniku.
Singleframe rešetka impresionira posebnom bojom. Opcijski su raspoloživi stilski paketi u boji crna i crna plus koji naglašavaju markantne akcente eksterijera u području Audi singleframe rešetke, ukrasnih letvica na bočnim prozorima te prednjeg i stražnjeg branika. Povrh toga, singleframe maska izrađena je u crnoj boji visokog sjaja.
Inovativna glavna svjetla s HD matrix LED tehnologijom i dodatnim laserskim svjetlom, kao i digitalna svjetla za dnevnu vožnju pozicionirana na gornjem horizontalnom rubu pružaju modelu Q8 još samouvjereniji izgled. U kombinaciji s digitalnim OLED stražnjim svjetlima, po prvi put raspoloživima u Q8, luksuzni karakter modela postaje još izraženiji. Na stražnjem dijelu LED svjetlosna traka zajedno s crnom maskom visokog sjaja s integriranim Audi prstenovima povezuje digitalna OLED stražnja svjetla preko cijele širine automobila.
Audi Q8 sadrži novi, moderni korporativni identitet. Konkretnije, radi se o dvodimenzionalnim prstenovima prvi put predstavljenima u Q8 e-tron modelu, a koji vizualno impresioniraju još većom preciznošću. Umjesto od kroma, nova četiri prstena predstavljena su u kontrastnoj bijeloj i crnoj boji, dok u okviru opcijskog paketa, bijela boja prstenova ustupa mjesto tamno sivoj koja vizualno sliči crnoj boji visokog sjaja. A oznake modela, derivata i tehnologije kod Q8 također su smještene na B-stupu.
U serijskoj opremi modela Q8 cestu osvjetljavaju snažna LED glavna svjetla, dok se matrix LED glavna svjetla mogu odabrati kao opcija. Povrh toga, raspoloživa su HD matrix LED glavna svjetla s Audi laserskim svjetlom. Ona sadrže 24 LED diode i lasersku diodu visokih performansi, a prepoznatljiva su odmah zahvaljujući plavom ambijentalnom svjetlu integriranom u glavna svjetla. Novo za vrhunski opremljena glavna svjetla: digitalne signature svjetala za dnevnu vožnju. One modelu Q8 pružaju karakterističan i jedinstven nastup te omogućuju korisniku odabir jednog od četiri individualna svjetlosna potpisa putem MMI-ja. Međutim, novitet nije samo prošireni raspon funkcija glavnih svjetala, već i njihov dizajn. Viši položaj svjetala za dnevnu vožnju vizualno proširuje Q8, ali stvara i formalnu vezu između glavnih svjetala i singleframe rešetke. Po prvi put, Q8 se u opcijskoj ponudi predstavlja i s digitaliziranim OLED stražnjim svjetlima (OLED = organic light emitting diode) velike površine - ona u kombinaciji s glavnim svjetlima raspolažu sa četiri digitalna svjetlosna potpisa.
Dodatno, kao u Audiju A8 i Q5, digitalna OLED stražnja svjetla u kombinaciji sa sustavima potpora sadrže sustav prepoznavanja približavanja: ako se drugi sudionici u prometu sa stražnje strane na manje od dva metra približe Q8 koji miruje, upravljački uređaj aktivira sve digitalne OLED segmente. Ostale funkcije su dinamični pokazivači smjera te različito dizajnirane prezentacije funkcije Coming i Leaving Home.
S nadogradnjom modela Q8, Audi je dodatno poboljšao ponudu opreme. Prošivi sjedala za osnovni model sada su serijski izvedeni u sivoj kontrastnoj boji. Povrh toga postoji također izbor raznih dekorativnih umetaka.
Kako bi se dodatno naglasio karakter Q8 modela, u ponudi su tri nove vanjske boje. Audi Sport GmbH nudi Sakhir zlatnu i Ascari plavu te Chili crvenu, sve tri kao metalik boje. Kupci ne očekuju nešto novo samo kada je riječ o bojama: portfelj kotača nudi izbor od pet novih dizajna kotača, podijeljenih na dimenzije od 21 do 23 inča, što je zamjetna prednost u odnosu na konkurenciju.
Uz redizajn modela, Audi također proširuje ponudu aplikacija jer po prvi put putnici mogu izravno pristupiti popularnim aplikacijama trećih pružatelja usluga (npr. Spotify ili Amazon music). Redovita ažuriranja softvera, kao i neprestano rastuća ponuda, omogućuju još veće individualiziranje infotainment sustava. Trgovina s portfeljem aplikacija specifičnim za pojedino tržište proširuje treću generaciju modularnog infotainment sustava (MIB 3). A što se tiče sustava potpora u vožnji, prije svega značajno je unaprijeđen prikaz okoline. Audi virtualni cockpit, između ostalog, prikazuje upozorenje pri promjeni voznog traka, ostale sudionike u prometu (teretna vozila, automobile i motocikle), upozorenje na razmak, potporu za križanja i informacije o semaforu online u impresivnoj full HD kvaliteti. Osim trgovine za aplikacije i novog prikaza okoline, s ovim faceliftom modela Q8 obogaćena je i serijska oprema - 20-inčni kotači od lakog metala, kamera za vožnju unatrag, potpora pri parkiranju i za duga svjetla te komforni ključ sada se isporučuju serijski.
Samo Audi vozi kao Audi: četiri prstena utjelovljuju Audi DNK vrhunskih voznih performansi, pa je to slučaj i kod Q8. Pet karakteristika definira ponašanje u vožnji: balans, solidnost, kontrola, preciznost i lakoća. Vozni postroj, upravljanje, pogon, sustavi kočnica i regulacije pritom igraju ključnu ulogu u stvaranju sigurnog, dinamičnog i istovremeno komfornog ponašanja u vožnji.
Već u serijskoj opremi Q8 nudi komforan osjećaj vožnje zahvaljujući uravnoteženom voznom postroju s čeličnim oprugama s regulacijom amortizera.
Kao opcijska oprema mogu se odabrati elektronički regulirane pneumatske opruge s kontinuirano adaptivnim sustavom amortizera - kao adaptive air suspension ili adaptive air suspension sport Opcijsko upravljanje svim kotačima dodatno osigurava povećanu razinu sigurnosti i udobnosti.
Pri maloj brzini stražnji kotači se okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru u odnosu na prednje kotače. Uslijed toga je promjer zaokreta smanjen za do jedan metar i povećana sposobnost manevriranja. Pri većim brzinama se istovremeno osjeća veći komfor i stabilnost jer se stražnji kotači okreću u istom smjeru kao i prednji. Kako bi se poboljšalo upravljanje modelom Q8 u svakodnevnim situacijama poput manevriranja na parkiralištima, u javnim garažama ili u garaži kod kuće, upravljanje je optimizirano kako bi ti manevri bili jednostavniji.
Ponudu otvara 45 TDI quattro. Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 8,1-8,4; Kombinirana emisija CO2 u g/km: 213-220, 3-litreni dizel koji nudi 231 KS i izdašnih 500 Nm okretnog momenta. Vrhunac je dostupan od 1500 do 3000 o/min. Audi Q8 45 TDI postiže kombiniranu potrošnju goriva u l/100 km: 8,1-8,4; kombinirana emisija CO2 u g/km: 213-220 za 7,1 sekundu do 100 km/h. Najveća brzina je 226 km/h. Sljedeći agregat je 50 TDI quattro. Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 8,1-8,4; kombinirana emisija CO2 u g/km: 213-220. Snažnija verzija isporučuje 286 KS i 600 Nm okretnog momenta. Ovaj veliki SUV ubrzava od nula do 100 km/h za 6,1 sekundu sve do najveće brzine od 241 km/h.
U Audiju Q8 55 TFSI kombinirana potrošnja goriva u l/100 km iznosi: 10,4-10,7; kombinirana emisija CO2 u g/km: 237-244. 6-cilindrični benzinski motor radi s obujmom od tri litre i izravnim ubrizgavanjem, a isporučuje 250 kW (340 KS). Razvija maksimalni okretni moment od 500 Nm u širokom rasponu broja okretaja od 1370 do 4500 o/min. Benzinski motor s turbopunjačem ubrzava Audi Q8 od nule do 100 km/h za 5,6 sekundi. Najveću brzinu postiže na elektronički ograničenih 250 km/h.
Svi V6 motori u Audiju Q8 rade zajedno s 8-stupanjskim tiptronicom, konstantnim pogonom na sve kotače quattro i mild-hybrid sustavom, koji može smanjiti potrošnju do 0,5 litara na 100 kilometara. Njegove najvažnije komponente su litij-ionska baterija i starter generator s remenskim prijenosom (RSG), koji glavnu električnu mrežu SUV coupea od 48-V napaja strujom. Kod usporavanja, RSG omogućuje snagu rekuperacije do osam kilovata i pohranjuje je u bateriju.
Q8 može "jedriti" između 55 i 160 km/h s isključenim motorom do 40 sekundi kada vozač makne nogu s papučice gasa. RSG će nakon toga ovaj Audi sa šest cilindara ponovno pokrenuti brzo i iznimno komforno. Start-stop raspon počinje već od 22 km/h.
* Napomena - Navedene vrijednosti potrošnje i emisije CO₂ ne odnose se na neko pojedinačno vozilo i nisu sastavni dio ponude, već služe isključivo za usporedbu različitih tipova vozila. Dodatna oprema i pribor (dogradni dijelovi, dimenzije guma, itd.) mogu utjecati na relevantne parametre vozila, kao što su npr. masa, otpor kotrljanja i aerodinamika, a uz vremenske i prometne uvjete, kao i individualno ponašanje u vožnji, mogu utjecati na potrošnju goriva, potrošnju struje, emisije CO₂ i performanse vozila.