Naš servis za električna vozila vaša je kontaktna točka za sve modele Audi e-tron. Uz visoko obučene servisne stručnjake, održavanje optimizirano za baterije i redoviti updatei, mi smo vaš suputnik na putu ka budućnosti. Saznajte više o tome kada dospijeva inspekcijski servis za vaš Audi e-tron, koje dijelove treba redovito provjeravati i što je važno kod servisiranja vašeg električnog vozila.
Kako bismo bolje razumjeli servise i popravke na električnim vozilima, vrijedi detaljno pogledati sastavne dijelove ovih vozila. Na primjer, u električnim vozilima nema ispušnih plinova, svjećica i mjenjača u usporedbi s motorima na izgaranje. Nema ni komponenti motora kao što su filtar za gorivo i filtar za ulje. Manje dijelova vozila znači manje održavanja, a time i manje troškove.
Međutim, redoviti inspekcijski servisi i dalje su važni za električna vozila: tijekom servisa provodi se vizualni pregled visokonaponske baterije, provjeravaju se kočnice i ostale komponente voznog postroja.
Postoje i posebne značajke električnih vozila u kočionom sustavu: vozači mogu utjecati na trošenje kočnica svojim ponašanjem u vožnji. Kod e-vozila se tijekom kočenja može povratiti energija. To se zove rekuperacija. Time je moguće dodatno smanjiti trošenje kočnica, Međutim, ova mogućnost smanjenja zahtijeva prediktivni način vožnje.
Čak i ako električna vozila imaju drugačije zahtjeve za redovite inspekcijske servise od vozila s klasičnim motorima na izgaranje, troškovi popravka i održavanja za električna vozila su oko 35 posto niži od onih za usporediva vozila s motorom na izgaranje, prema “Institutu za automobilsku ekonomiju” (IFA) “Sveučilište za ekonomiju i okoliš” (HfWU) Nürtingen-Geislingen.
Servisni intervali: nakon 30.000 km ili nakon dvije godine1). Servisni intervali također ovise o dotičnom modelu vozila. Pokazivač servisnih intervala u vašem Audi e-tron modelu upućuje vas na sljedeći termin servisa.
1) Ovisno o tome što prije nastupi.
Pregledavaju se komponente voznog postroja, poput kočnica, kotača i guma. Osim toga, moraju se provjeriti karoserija i trakcijska mreža – koja zamjenjuje pogonski sklop motora na izgaranje – ili klima-uređaj. Ovo je općenito razmatranje jer točke pregleda ovise o dotičnom modelu.
Važno je imati stručno osposobljene (visokonaponske) tehničare i sve potrebne specijalne alate. Vaša Audi servisna poslovnica ispunjava ove zahtjeve, jamči najviše standarde i osigurava da se servis i radovi obavljaju u skladu sa specifikacijama proizvođača
Tijekom termina servisa provodi se vizualna provjera visokonaponske baterije. Pritom se pazi na eventualna oštećenja i koroziju. Stručnjaci u vašoj Audi servisnoj poslovnici k tomu provjeravaju priključak za punjenje, kabelske spojeve i još puno toga.
Kao i kod svakog vozila, bilo da se radi o vozilu s motorom na izgaranje ili električnom vozilu, pažljivo rukovanje bitan je faktor koji utječe na stanje vozila. Kada se radi o punjenju visokonaponske baterije, načelno se treba pridržavati tri osnovna pravila punjenja.
Mnoge komponente prethodnih motora jednostavno nisu potrebne u električnim vozilima zbog različitih vrsta pogona. To uključuje komponente motora kao što su filtri za gorivo, zrak i ulje, svjećice ili hlađenje motora, no i potrošne dijelove kao što su spojka ili ispušni sustav. Budući da se u električnim vozilima koriste trofazni sinkroni motori koji nemaju klizne kontakte koji se troše, sami motori praktički ne zahtijevaju nikakvo održavanje. Osim toga, električna vozila također ne zahtijevaju ručni mjenjač. Ukratko: manje komponenti znači manje troškove održavanja
Kočnice su, primjerice, bile među elementima koji su kao i prije zahtijevali redovito održavanje. Njih je potrebno rjeđe mijenjati jer električno vozilo manje opterećuje kočnice. Jedan od razloga za to je rekuperacija. To znači da kada vozilo koči, kinetička energija se pretvara u električnu energiju i tako se obnavlja. Rekuperacija također djeluje kao kočnica motora, što znači da je kočioni sustav manje opterećen i ne troši se tako brzo kao kod motora na izgaranje. Također je potrebno provjeriti klima uređaj, upravljač, kotače i gume. U konačnici, pregled treba provoditi u sličnim intervalima kao i za vozila s motorima na izgaranje.
Dok su s jedne strane izostavljene neke klasične komponente motora na izgaranje, s druge strane su na popis održavanja dodane posebne komponente električnog vozila. Kao na primjer baterija, koja se podvrgava vizualnoj provjeri: u okviru općeg održavanja u servisnim intervalima vašeg Audi e-tron modela, provjeravaju se priključak za punjenje i kabelski spojevi te stanje baterije.
U električnim se vozilima najviše koriste litij-ionske baterije. Ako želite posebno dobro brinuti o svojoj bateriji, ne smijete ostavljati vozilo da stoji dulje vrijeme s razinom napunjenosti manjom od 20 posto. Kao i kod smartphonea, koji također koriste litij-ionske baterije, i kod e-vozila učestalost punjenja baterije doprinosi njezinom vijeku trajanja. Stoga je punjenje izmjeničnom strujom, primjerice preko kućne utičnice, bolje nego punjenje istosmjernom strujom na stanici za brzo punjenje. Najskuplji rezervni dio električnog vozila je baterija, stoga se svakako isplati pažljivo postupati sa spremnikom energije.
Još jedan potrošni dio na koji vlasnici vozila s elektromotorima trebaju pripaziti jesu gume. Tijekom pokretanja električna vozila mogu generirati znatno više okretnog momenta od mnogih drugih vozila. Ako se veliki okretni moment koristi vrlo često, to ide na štetu gaznog sloja gume. Dakle, se isplati umjereno kretanje. Pri održavanju i kupnji guma potrebno je voditi računa o posebnostima električnih vozila.
Često postavljano pitanje za električna vozila. Servis za sve Audi e-tron modele dospijeva nakon 30.000 km ili najkasnije nakon 24 mjeseca, što god nastupi prije. Servisni intervali također ovise o dotičnom modelu vozila. Pokazivač servisnih intervala u vašem Audi e-tron modelu upućuje vas na sljedeći termin.
Da, pri tom vam pomaže pokazivač servisnih intervala Možete ga pronaći na zaslonu vašeg kombiniranog instrumenta i u infotainment sustavu.
U pravilu, električno vozilo možete odvesti u bilo koju servisnu radionicu koja obavlja preglede prema specifikacijama proizvođača. Međutim, radovi na visokonaponskom sustavu mogu se provoditi samo u osposobljenim i odgovarajuće opremljenim servisnim radionicama. Prije početka radova na vozilu mehaničari moraju provjeriti je li visokonaponski sustav stvarno u beznaponskom stanju kako bi se radovi mogli obaviti bez problema. Načelno vrijedi: Svatko tko posjeti Audi servisnu radionicu radi predstojećeg održavanja može biti siguran da su zadovoljeni svi potrebni kriteriji.
Dodatne informacije i konkretne ponude dobit ćete od svoje Audi servisne poslovnice uključene u program.
Dostupno u svim Audi servisnim poslovnicama uključenima u program. Pridržavamo pravo na izmjene i slovne pogreške. Simbolične fotografije. Stanje: siječanj 2024.