Uz novu uslugu punjenja Audi charging i pripadajuću Audi charging karticu možete brzo i jednostavno koristiti javne punionice. Usluga punjenja Audi charging nudi pristup na više od 500.000 stanica za punjenje u više od 27 europskih zemalja. Stalno rastuću mrežu HPC punjača (eng. High Power Charger) pronaći ćete na svim važnijim dionicama autocesta, pa ćete u nakon tridesetak minuta punjenja bez poteškoća moći prijeći sljedeću dugu dionicu. U Hrvatskoj su podržani svi važniji operateri javnih punionica.
Informacije o javnim punionicama u myAudi aplikaciji i u navigaciji vozila ažuriraju se svakodnevno. Osim toga, informacije o raspoloživosti javnih punionica stalno se aktualiziraju, međutim podložne su malom vremenskom kašnjenju od nekoliko minuta. Ako se npr. vaše vozilo nalazi u podzemnoj garaži, aktualiziranje podataka može uslijediti tek nakon što vozilo uspostavi online vezu (malo nakon izlaska iz podzemne garaže).
Osim ovdje navedenih točaka sve bitne informacije i napomene pronaći ćete u svojoj priručnoj literaturi u izborniku „Visokonaponska baterija – Punjenje – Pokretanje punjenja“
Završite punjenje:
Snaga punjenja ovisi o pojedinom Audi e-tron modelu i njegovoj opremi. U Audiju Q8 e-tron i Audiju e-tron GT drugi opcijski ugrađeni punjač (OBC) omogućuje punjenje Audi modela s do 22 kW. Audi Q4 e-tron može se puniti s maksimalno 11 kW.
Utikači za punjenje izmjeničnom strujom su utikači tipa 2, oni su najčešće korišten tip utikača u europskom prostoru te su definirani kao standard. Za brzo punjenje upotrebljava se takozvani CCS utikač, riječ je o utikaču tipa 2 koji je proširen dvama učinskim kontaktima.
Punjenje kod kuće može se realizirati uz pomoć jednog od Audi e-tron punjača i standardne industrijske utičnice ili kućne utičnice. e-tron punjač connect i e-tron punjač kompakt imaju odgovarajući adapter i mogu se prilagoditi postojećoj infrastrukturi na licu mjesta odnosno priključnoj snazi. Dodatne informacije pronaći ćete ovdje.
Audi e-tron može se puniti i na konvencionalnoj kućnoj utičnici. Dodatne informacije na temu „e-tron u svakodnevici“ pronaći ćete ovdje.
Vrijeme punjenja ovisi o raspoloživoj snazi i kapacitetu baterije odnosno postojećoj preostaloj energiji u bateriji. Kod snage od 11 kW, što odgovara industrijskoj utičnici od 16 A, Audi e-tron modeli bit će potpuno napunjeni preko noći. Punjenje do kraja traje oko 8-8,5 sati. Uz pomoć HPC punjača Audi Q8 e-tron može se primjerice puniti s do 170 kW. Uz vrijeme punjenja od 31 minutu može se ostvariti doseg od 80 %, čime se postiže prikladnost za duge dionice. Dodatne informacije na temu dužine punjenja pronaći ćete ovdje.
Punjenje po kiši i u vlažnim uvjetima je potpuno bezopasno. Baterije, utikači i punionice podliježu strogim normama i regulativama, a struja će protjecati samo kad je kontakt između stanice i vozila besprijekoran.
Zahvaljujući usluzi Audi charging možete koristiti oko 500.000 stanica za punjenje u 27 europskih zemalja. Zahvaljujući ugrađenom standardiziranom utikaču tipa 2 može se koristiti većina javnih punionica u inozemstvu. Na pregled stanica.
„Rekuperacijom“ vozilo može vratiti energiju. Pritom elektromotor radi kao generator i pretvara velik dio kinetičke energije u električnu koja se pohranjuje u visokonaponskoj bateriji. Vozilo usporava tijekom rekuperacije, što je slično učinku kočenja motorom kod vozila s motorom na izgaranje. To se događa automatski ako u stupnju za vožnju D pritisnete papučicu kočnice ili maknete stopalo s papučice gasa. Kada pritisnete papučicu kočnice, rekuperacija se koristi za usporavanje vozila. Kočnice se dodatno aktiviraju samo u slučaju potrebe. Tako tijekom umjerene vožnje možete kočiti isključivo putem rekuperacije skoro do trenutka zaustavljanja, a da pritom kočenjem ne gubite skoro ništa na energiji i dosegu.
Postoji mogućnost automatske i manualne rekuperacije: 1. Kod automatskog korištenja električni pojačivač sile kočenja raspodjeljuje traženi učinak kočenja automatski između e-motora i disk kočnica. U pravilu se sva kočenja provode samo putem rekuperacije do brzine kočenja od 3 m/s. 2. Automatska varijabilna funkcija rekuperacije smanjuje brzinu putem rekuperacije ovisno o stanju u prometu, npr. ako koči vozilo ispred. Također ovisno o pohranjenim podacima o dionici, npr. ako se prepoznaju zavoji ili oznake naseljenih mjesta. Tu funkciju možete uključiti ili isključiti u MMI-ju. 3. Alternativno možete manualno upravljati učinkom kočenja putem rekuperacije. Za to postoje tri stupnja rekuperacije koja možete namjestiti povlačenjem ručica na upravljaču. Pravilo je sljedeće: povlačenje lijeve ručice povećava učinak kočenja putem rekuperacije. Povlačenje desne ručice smanjuje učinak kočenja putem rekuperacije.
Klimatiziranje unutrašnjosti u mirovanju po potrebi hladi ili zagrijava unutrašnjost prije početka vožnje i tako jamči izrazito ugodnu klimu već pri ulasku u vozilo. Programiranje odnosno aktivacija provode se putem izbornika vozila u MMI-ju ili praktično putem aplikacije myAudi – neovisno o tome puni li se vozilo u tom trenutku ili ne. Možete odabrati trenutačno pokretanje ili funkciju timera. Osim toga, pri otključavanju vozila ključem na radiosignal može se pokrenuti klimatiziranje unutrašnjosti u trajanju od 5 minuta (ukoliko u međuvremenu vozač ne pokrene vozilo). Dodatna oprema „Proširene funkcije klimatiziranja u mirovanju“ nudi vam mogućnost odabira željene temperature i aktivacije grijanja i prozračivanja sjedala, grijanja upravljača i grijanja staklenih površina prije početka vožnje (ovisno o naručenoj opremi).
Prikaz dosega izračunava se iz razine napunjenosti baterije, aktualnih toplinskih uvjeta i posljednjih vrijednosti potrošnje. Zbog visoke učinkovitosti vozila i e-pogona svi otpori vožnje imaju natproporcionalno velik utjecaj u usporedbi s vozilom s motorom na unutrašnje izgaranje. Individualnu vrijednost potrošnje svog vozila pronaći ćete u aplikaciji myAudi pod „Detalji opreme/Tehnički podaci/Potrošnja“. Na doseg utječu prvenstveno sljedeći čimbenici: - Toplinski uvjeti (hladnoća/vrućina) - Način vožnje / brzina - Gume (npr. zimske gume) - Svojstva kolnika (mokar kolnik, snijeg) - Sporedna trošila (grijanje, grijanje sjedala, grijanje stražnjeg stakla, klimatizacija...) - Natovarenost (putnici, prtljaga) - Bočni vjetar i vjetar iz suprotnog smjera
Vrijednosti potrošnje svog vozila pronaći ćete u aplikaciji myAudi pod točkom izbornika „Detalji opreme/Tehnički podaci/Potrošnja“.
U izborniku MMI-ja pod „Vozilo/ Punjenje i učinkovitost“ pronaći ćete točku izbornika „Punjenje…“ – tamo ćete vidjeti točnu razinu napunjenosti baterije u postocima. Tamo se prikazuje i klizni regulator za punjenje, uz pomoć kojega možete definirati ciljano stanje napunjenosti. Usto postoji mogućnost preuzimanja ovog podizbornika dugim pritiskanjem u izborniku prečaca i u aplikaciji (na najvišoj razini).
Prema WLTP ispitnom ciklusu doseg Audija Q8 e-tron 55 quattro iznosi 582 km, a Audija Q8 e-tron 50 quattro 491 km. Doseg Audija Q8 Sportback e-tron 55 quattro iznosi 600 km, a Audija Q8 Sportback e-tron 50 quattro 505 km.
S Audi e-tron modelima i zimi možete ostvariti doseg prikladan za veće udaljenosti. Klimatizacija vozila ljeti i zimi samo neznatno utječe na ukupni doseg Audi e-tron modela.
VN baterije sadrže brojne dragocjene sirovine kao što su kobalt, litij i nikal.
Za visokonaponske baterije novih vozila AUDI AG odobrava jamstvo od 8 godina odnosno 160 000 kilometara. Jamstvo pokriva sve nedostatke u pogledu materijala i izrade (proizvodnje). Da, VN bateriju može popraviti školovano osoblje (stručnjaci za visokonaponske sustave).
Kao srž električnih automobila naše su baterije konstruirane kako bi ponudile vrhunsku kvalitetu i sigurnost i kako bi trajale cijeli životni vijek vozila. Vraćene baterije, primjerice iz naših plug-in hibridnih modela ili predserijskih Audi e-tron modela, danas recikliramo kod raznih reciklažnih tvrtki u skladu s odgovarajućim zakonskim propisima na tržištu. Mobilne punionice marke Audi također koriste reciklirane visokonaponske baterije.