Kao srž električnih automobila naše su visokonaponske baterije konstruirane kako bi ponudile vrhunsku kvalitetu i sigurnost i kako bi imale dugačak vijek trajanja. Međutim, korištenjem se zbog normalnih procesa starenja smanjuje kapacitet baterije – količina energije koja se može pohraniti. Dobra vijest je da svojim ponašanjem tijekom punjenja i korištenja možete utjecati na životni vijek baterije i dugo sačuvati kapacitet baterije uz svega nekoliko jednostavnih osnovnih pravila u svakodnevnoj upotrebi. Prvobitan doseg ostaje dugo sačuvan, a vi aktivno poduzimate neke mjere kako vaš električni automobil ne bi izgubio na vrijednosti.
Za duži vijek trajanja baterije.
Kratka dionica: (npr. svakodnevna vožnja na posao, u kupnju) | Duga dionica: (npr. vožnja na godišnji odmor, službena putovanja, vozači koji svakodnevno prelaze duge relacije do posla) | |
Postavke ciljane razine punjenja: u aplikaciji myAudi App i u svom vozilu možete praktično definirati granicu za maksimalnu napunjenost baterije. Tako se više nećete morati ni za što brinuti. | Konfiguracija na 80 % | Prije vožnje dugom dionicom Audi preporučuje da namjestite ciljanu razinu punjenja na 100 % kako biste postigli što veći doseg. |
Timer punjenja: uz pomoć timera punjenja možete odrediti točan trenutak polaska. Izravno u vozilu ili komforno putem aplikacije myAudi. Tako će automatizirani postupak punjenja s prethodno namještenom razinom napunjenosti baterije biti što bliži vremenu polaska. K tomu pretkondicioniranje klimatizira unutrašnjost vozila prije polaska na željenu temperaturu. | Pretkondicioniranje za veći komfor | Namjestite trenutak polaska kako biste spriječili vremena stajanja s punom baterijom |
Planiranje rute: uz sustav za planiranje rute e-tron planirajte svoju rutu prije početka vožnje: ruta uzima u obzir vaš individualan doseg i za vas predviđa odgovarajuće stanice za punjenje. | Po potrebi upotreba sustava za planiranje rute e-tron | Preporučena upotreba sustava za planiranje rute e-tron |
Modus vožnje | Modus vožnje „efficiency“ učinkovitim načinom vožnje dovodi do manje potrošnje energije. Tako smanjujete električno i toplinsko opterećenje baterije. Time se čuva kapacitet baterije. | Modus vožnje „efficiency“ učinkovitim načinom vožnje dovodi do manje potrošnje energije. Tako smanjujete električno i toplinsko opterećenje baterije. Time se čuva kapacitet baterije. |
„Ugodna temperatura“ vaše baterije iznosi preko 20 stupnjeva kako bi mogla brzo prihvatiti energiju tijekom punjenja ili rekuperacije. Na tu temperaturu možete utjecati putem takozvanog kondicioniranja baterije tako što ćete zagrijati vozilo prije polaska preko klimatiziranja vozila u mirovanju. Takvo se zagrijavanje također preporučuje prije postupka brzog punjenja.
Sve visokonaponske baterije za Audi plug-in hibride i potpuno električne modele konstruirane su za dugačak vijek trajanja. Za njih Audi daje jamstvo u trajanju od osam godina nakon prve isporuke odnosno za prvih 160.000 kilometara – ovisno o tome što prije nastupi.
Dva međuspremnika dodatno štite vašu visokonaponsku bateriju od slučajnih štetnih prekomjernih punjenja i dubinskih pražnjenja.
Grafika služi samo kao simboličan prikaz.
Kapacitet visokonaponske baterije električnog vozila dijeli se na bruto i neto kapacitet. Pritom bruto kapacitet opisuje ukupni fizički sadržaj visokonaponske baterije. Međutim, sadržaj energije koji je teoretski raspoloživ tehnički se ograničava radi zaštite od samopražnjenja, radi povećanja vijeka trajanja i radi osiguranja rezerve potrebne za pokretanje u nuždi. Taj stvarno iskoristiv sadržaj energije nazivamo neto kapacitetom.
Grafika služi samo kao simboličan prikaz. Prikazan je kapacitet baterije na primjeru modela Q4 e-tron 40.